توسعه باغات در اراضی شیب‌دار راه جلوگیری از فرسایش خاک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: حیات و زندگی بشر به خاک وابسته است لذا باید آن را به عنوان یک امانت برای آیندگان بدانیم و آن را حفظ و حراست کنیم.

سید عماد شاهرخی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح وزارت جهاد کشاورزی، برنامه جامعی به نام «آبخیز جاری است» مطرح است که به تبع در لرستان نیز با برنامه ریزی دقیق و اقدامات در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری در بالا دست، کاشت و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و ... در اقتصاد کشاورزان و تولید کنندگان نقش موثری داشته باشیم و از فرسایش خاک جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات گسترده‌ای در حوزه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در استان صورت گرفته است، افزود: در دولت سیزدهم و در طی دو سال گذشته مجموعاً ۱۵۰۰ هکتار اراضی به باغات تبدیل شده‌اند که عمده آن در اراضی شیب دار صورت گرفته است.

شاهرخی بیان کرد: در سال گذشته در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت، در ۵۰۰ هکتار از اراضی شیب دار درخت کاشته شده است و برای امسال نیز پیش بینی شده است که، در ۶۰۰ هکتار از اراضی شیب دار درخت کاشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، نقش بسیاری در اقتصاد و اشتغال خانواده‌ها، سلامت مردم، جلوگیری از فرسایش خاک، تلطیف هوا، توسعه گردشگری، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش بهره‌وری، کمک به اقتصاد و اشتغال استان و … دارد.

 

برچسب ها: کشاورزی ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.