بهره برداری از اورژانس بیمارستان ۵۴۰‌ تختخوابی در مشهد

بعد از دهه فجر و پایان امسال، اکنون مسئولان فروردین سال آینده را موعد بهره برداری از اورژانس بیمارستان ۵۴۰‌ تختخوابی مشهد اعلام کرده‌اند.

علی رحیمی مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم‌پزشکی گفت: با‌توجه‌به نیاز منطقه و با تأکیدات استاندار محترم خراسان‌رضوی بر لزوم تسریع در بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تصمیم به سرعت بخشیدن به بهره‌برداری اورژانس بیمارستان پیامبر‌اعظم (ص) در طبقه همکف گرفته است.

او درباره زیربنای اورژانس و اعتبار لازم برای بهره‌برداری از آن افزود: این اورژانس با زیربنای ۳ هزارو ۲۵۰ مترمربع، برای به بهره‌برداری رسیدن به اعتباری هفتادمیلیارد‌تومانی نیازمند است که امیدواریم با تأمین اعتبار به‌موقع آن، این اورژانس که در آن خدمات سرپایی بیمارستانی ارائه خواهد شد، در فاز اول به بهره‌برداری برسد.

مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم‌پزشکی با اشاره به اینکه زمین این طرح را آستان‌قدس‌رضوی با پیگیری استانداری خراسان‌رضوی تأمین کرده است، ادامه داد: اکنون منطقه شرق مشهد فاقد بیمارستان است و ساخت این بیمارستان موجب افزایش دسترسی مردم ساکن در مناطق کم‌برخوردار به مراکز درمانی خواهد شد.

رحیمی بیان کرد: این بیمارستان هفت طبقه، به عنوان یک بیمارستان جنرال، به همه گروه‌های بیماران با تخصص‌های لازم، خدمات ارائه خواهد کرد، در‌عین‌حال خدمات ویژه‌ای در حوزه زنان و طب اورژانس نیز برای این بیمارستان پیش‌بینی شده است.

او در پاسخ به جزئیات اعتبار‌های اختصاص‌یافته به این بیمارستان تصریح کرد: برای ساخت یک بیمارستان به‌طور متوسط برای هر تخت ۴.۵‌میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با‌توجه‌به این موضوع و پیشرفت ۱۵‌درصدی این پروژه تاکنون، تا پایان این پروژه، به تأمین اعتبار ۲ هزارو ۲۰۰‌میلیارد‌تومانی نیاز است و امیدواریم با تأمین به‌موقع اعتبار مورد‌نیاز آن، عملیات اجرایی در سال‌۱۴۰۴ به پایان برسد.

مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم‌پزشکی تاکید کرد: همچنین قطعه زمینی به ابعاد دو هکتار در ضلع شرقی پروژه برای ساخت پارکینگ و فضا‌های جانبی بیمارستان مورد نیاز است که قول مساعدت آن از سوی استاندار داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.