استاندار زنجان:

مدیران اجرایی باید لزوم تغییر جهت حرکت اقتصادی کشور را درک کنند

استاندار زنجان گفت: دولت در رأس متوجه ضرورت تغییر جهت حرکت اقتصادی کشور و عدم وابستگی به نفت شده و لازم است در لایه های میانی اجرایی نیز این درک در دستگاههای اجرایی به وجود آید.

محسن افشارچی روز سه شنبه در جلسه بررسی ظرفیت های قانون جهش تولید دانش بنیان به فراز و فرود میزان تولید ناخالص داخلی کشور در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: قسمت اعظم این اتفاق ها به دلیل وابستگی اقتصاد کشور به نفت است.

تولید ناخالص داخلی یا GDP یکی از مهم‌ترین مفاهیم اقتصادی است؛ این مفهوم عمده‌ترین معیار مقایسه اقتصاد کشورها و مناطق مختلف است. این شاخص حاصل جمع ارزش ریالی (یا دلاری) کل کالاها و خدمات نهایی عرضه شده در یک کشور یا منطقه در طول یک بازه‌ی زمانی مشخص است.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: اگر در جهت گیری حرکت اقتصادی تدبیری نیندیشیم ممکن است اتفاقات متفاوتی را شاهد باشیم.

افشارچی به ضرورت بهره گیری از ظرفیت قانون جهش دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: سهم اقتصاد دانش بنیان از اقتصاد کشور را باید افزایش دهیم چرا که این جهت گیری ها برای جایگزینی نفت اهمیت دارد.

وی با بیان که یکی از ابزارهای افزایش تولید ناخالص داخلی، توجه به فعالیتهای دانش بنیان است، اظهار داشت: بخشی از اقتصاد ما منبع پایه و به اعتبارات دولتی متکی است که این یک آسیب محسوب می شود.

افشارچی گفت: بخشی از ارزش افزوده تولیدی در کشور به دلیل بهره مندی از انرژی ارزان بوده و لازم است برای جبران این ضعف، در مسیر، به سمت بهره وری حرکت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.