تولید هفت هزار و ۵۴۱ تن عسل در استان اردبیل

کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: زنبورداران این استان طی یک سال گذشته هفت هزار و ۵۴۱ تن عسل تولید کردند.

دهقان باقری گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از این سرشماری که در نیمه دوم مهرماه امسال انجام شد، میزان تولید عسل در استان اردبیل نسبت به پارسال ۱۶.۵ درصد کاهش یافته است.

کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل علت کاهش میزان تولید عسل در استان اردبیل طی امسال را بروز خشکسالی شدید در استان و گرمای کم سابقه هوا در بهار و تابستان امسال ذکر کرد و افزود: با توجه به شدت گرما و خشکسالی، میزان کاهش تولید عسل به همان نسبت زیاد نیست.

او بیان کرد: با اجرای موفق طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل، ۵۱۹ هزار کلنی زنبور عسل در استان اردبیل شناسایی و آمارگیری شد.

باقری افزود: تعداد کلنی‌های زنبور عسل استان اردبیل نسبت به آمار پارسال حدود ۲.۵ درصد کاهش داشته که این میزان کاهش هم در روند فعالیت این صنف طبیعی است.

او گفت: بر اساس اطلاعات گردآوری شده، در استان اردبیل بیش از ۵۰۷ هزار کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و حدود ۱۲ هزار کلنی سنتی با میانگین تولید ۶.۷ کیلوگرم عسل توسط زنبورداران استان نگهداری می‌شود.

کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات سرشماری انجام شده، سه هزار و ۵۶۰ مورد، شمار افراد شاغل در این زنبورستان‌ها را بیش از سه هزار نفر و تعداد زنبورداران استان را بیش از یک هزار و ۴۵۰ نفر اعلام کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.