گشایش نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش در لرستان و رونمایی از ۲ محصول فناورانه

بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری لرستان با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های استان در خرم آباد گشایش یافت و ۲ محصول فناورانه نیز رونمایی شد.

 امین حسنوند معاون پارک علم و فناوری لرستان اظهار کرد: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ شرکت فناور و دانش بنیان استان محصولات و دستاورد‌های خود را در حوزه‌های مختلف در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: علاوه بر واحد‌های فناور و دانش بنیان، مجموعا ۲۴ سازمان، ارگان و دانشگاه استان نیز حضور فعالی در این رویداد دارند.

معاون پارک علم و فناوری لرستان عنوان کرد: نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری استان امسال با شعار "پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم" از امروز تا ۱۵ آذرماه در محل سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان واقع در پردیس دانشگاهی آیت اله کمالوند خرم آباد دایر است و دانشجویان، پژوهشگران و علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ از آن بازدید کنند.

رییس پارک علم و فناوری لرستان نیز با اشاره به رونمایی از ۲ محصول فناورانه در این نمایشگاه اظهار کرد: یکی از این محصولات فناورانه دستگاه تراش CNC فرز سه محوری با قابلیت برش و ساخت قطعات فلزی ساخت شرکت علم گستر افلاک است که قابلیت ساخت در اندازه‌های مختلف کوچک تا بزرگ را دارد.

فرهاد نامداری افزود: همچنین سامانه هوشمند "سلدا" یک سامانه آموزشی اینترنتی کودک و نوجوان است که آموزش و مشاوره‌های لازم را در زمینه مهارت‌های کسب و کار، ارایه می‌دهد.

رضا طالب زاده مدیرعامل شرکت علم گستر افلاک نیز در خصوص دستگاه CNC فرز سه محوری اظهار کرد: با توجه به نبود دستگاه CNC در استان و نیاز مبرم صنایع مادر و تولیدی در لرستان به این دستگاه شرکت علم افلاک اقدام به طراحی و ساخت آن با قابلیت برش فلز نمود که قابلیت تغییر کاربری برای ساخت قطعات سنگی، چوبی و شیشه‌ای نیز دارد.

وی افزود: هزینه ساخت این دستگاه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که در حال حاضر با دیگر محصولات تولیدی این شرکت امکان ایجاد اشتغال تمام وقت ۱۲ نفر را فراهم کرده است.

برچسب ها: نمایشگاه ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار