کوربین: هدف از جنگ غزه اخراج فلسطینی‌ها به شبه‌جزیره سیناست

رهبر سابق حزب کارگر انگلیس گفت هدف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه اخراج ساکنان این باریکه به شبه‌جزیره سینا در مصر است.

جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس و نماینده فعلی مجلس عوام این کشور گفت که هدف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه اخراج ساکنان این باریکه به شبه‌جزیره سینا در مصر است.

کوربین دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار کرد: آتش‌بس موقت تمام شده و حملات از سرگرفته شده است و غیرنظامیان کشته می‌شوند.

این نماینده مجلس عوام انگلیس از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی در غزه را «مشمئزکننده و وحشتناک خواند و تاکید کرد: این حملات باید متوقف شود.

کوربین اظهار کرد که هدف از حمله رژیم صهیونیستی «اخراج تمام ساکنان غزه از طریق گذرگاه رفح به سیناست. این جنگ، توسعه‌طلبی اسرائیل است که به زیان مردم فلسطین تمام می‌شود. به نظر می‌رسد که دنیا چشمان خود را به روی حوادثی که رخ می‌دهد، بسته است.

کوربین از مواضع دولت انگلیس و حزب کارگر این کشور در قبال جنگ غزه انتقاد کرد و آن را «اشتباه» خواند. وی گفت که دولت و حزب کارگر با آتش‌بس مخالفت کرده و صرفا گفتند که باید وقفه‌ای در بمباران‌ها ایجاد شود. وقفه برای چه چیزی؟ برای خاکسپاری کشته‌ها، دادن مقداری غذا و کمک به زنده‌ها و سپس کشتار آنها. این وضعیت وحشتناک است.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس پس از تکرار مواضع خصمانه لندن علیه مقاومت فلسطین و حمایت از حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود، عنوان کرد که شکست توافق آتش‌بس در غزه عمیقا ناامید کننده است.

وی که برای شرکت در اجلاس تغییرات آب‌وهوایی به امارات متحده عربی سفر کرده بود، جمعه به خبرنگاران گفت: مواضع ما روشن و منسجم است؛ ما در حمایت از حق (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود و تعقیب معماران جنایات ۷ اکتبر قاطع بوده‌ایم، اما در عین حال بر لزوم تعهد اسرائیل برای اقدام در راستای حقوق بین‌المللی بشردوستانه تاکید کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
آیا کشتن کودکان دفاع از خود است؟ هر 10 دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود که تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، در هر 10 دقیقه حداقل یک کودک کشته می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۱۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
هیچ کس حق ندارد با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت وگو و همکاری کند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جنایتکار در سال 1401 همه جانبه از اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل حمایت و استقبال کرده است

۱۴:۴۷۱۴ آذر ۱۴۰۲
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در فلسطین اشغالی چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در غزه چه غلطی می کنند؟

۱۴:۴۹۱۴ آذر ۱۴۰۲
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟
نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟

۱۴:۴۹۱۴ آذر ۱۴۰۲
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
و این در حالی است که انگلیس جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و آلمان جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در این مدت 2 ماه انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای صهیونیست ها جنایتکار را در جنگ غزه تامین می کنند چرا؟

۱۴:۴۹۱۴ آذر ۱۴۰۲
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
انگلیس جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2001 تاکنون در افغانستان، عراق و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد.

انگلیس جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2011 تاکنون در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه سکوت نمی‌کرد.
حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری ساخت آمریکا و انگلیس برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.

۱۴:۵۰۱۴ آذر ۱۴۰۲
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
حضور نیروهای نظامی انگلیس جنایتکار در عراق و سوریه و یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است.
نیروهای انگلیسی حق حضور در سوریه و عراق و یمن را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۱۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
و این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا جنایتکار خودش رئیس کل همه گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است. وزارت خارجه آمریکا جنایتکار خودش حامی اصلی مالی گروهک تروریستی انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است. اسرائیل از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار به تروریست ها در سوریه سلاح و حقوق می دهد و همچنان نیز ادامه می دهد. اسرائیل و متحدانش از سال 2011 تاکنون تسلیحات همه گروه های تروریستی را در سوریه، عراق، منطقه و جهان تامین می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۰۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
صهیونیست ها جنایتکار با حمایت و پشتیبانی انگلیس جنایت می کنند، آدم مش کشند و هم مردم غزه را بمباران و قتل عام می کنند.
که انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ تحمیلی هشت ساله شریک جرم جنایت های رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور بوده است.
آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آخرین اخبار