قزوین، میزبان همایش ملی شعر شهدای امنیت

اختتامیه همایش ملی شعر شهدای امنیت از فردا در قزوین برگزار می‌شود و بیش از هزار اثر فاخر به دبیرخانه این همایش رسیده است.

علاءالدین دبیر همایش ملی شعر شهدای امنیت با اشاره به اختتامیه شعر شهدای امنیت که ۱۴ آذر ماه برگزار می‌شود، گفت: سخنران این اختتامیه حجت‌الاسلام ابوترابی است و برنامه با اجرای سید کمال هاشم‌زاده مجری شبکه قرآن و با حضور میهمانان و شاعران مطرح کشوری و خانواده‌های شهدای امنیت در محل سالن اجتماعات شرکت گاز استان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری اختتامیه این کنگره را مایه افتخار استان دانست و افزود: اگرچه ماموریت اصلی شرکت گاز ورود مستقیم به عرصه‌های فرهنگی نیست، اما از آنجا که امنیت و رفاه امرور همه ما مدیون ایثارگری و جانفشانی شهداست، بنابراین برگزاری این اختتامیه را در استان و به میزبانی شرکت گاز استان قزوین وظیفه خود دانستیم.

دبیر همایش ملی شعر شهدای امنیت به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره ضرورت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: هنر همواره حائز بالاترین و گیراترین اثرگذاری است و در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نیز یکی از راه‌های موثر بوده، از همین‌رو برگزاری کنگره ملی شعر شهدای امنیت را یکی از اقدامات سازنده در این راستا می‌دانیم.

علاءالدین اضافه کرد: جریان‌سازی ادبی مهم‌ترین هدفی است که در گام دوم انقلاب تعریف شده و امید داریم اقدامات فرهنگی از جمله کنگره ملی شعر شهدای امنیت علاوه بر اشاره به مظلومیت این شهدا، بتواند در مسیر اهداف موردنظر حرکت کند.

وی بیان کرد: موضوعات کنگره شعر شهدای امنیت در ۵ محور از جمله شهدای امنیت و دفاع از امنیت ملی و تمامیت ارضی، جایگاه شهدای امنیت در میدان جهاد تبیین، تبیین جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان انقلاب، نقش و جایگاه شهدای امنیت در نماد‌های عزت ملی و شهدای امنیت و همبستگی و اتحاد ملی معین شده بود.

به گفته علاءالدین در مجموع بیش از هزار اثر فاخر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره رسیده که توسط داوران کنگره مراحل پایانی داوری را می‌گذراند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.