آغاز به کار نخستین مجمع عمومی خیرین حرم ساز در گیلان

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان گفت : مجمع عمومی خیرین حرم ساز با هدف توسعه، بازسازی و مرمت عتبات عالیات با بهره گیری از ظرفیت خیران در استان راه اندازی شده است.

مجید دوهندو در آئین آغاز به کار نخستین مجمع عمومی خیرین حرم ساز استان، توسعه و صیانت از حرم مطهر معصومین (ع) را وظیفه همگانی دانست وگفت: هریک از ما باید سفیر بازسازی و توسعه عتبات عالیاتدر جای جای این استان باشیم. 
 رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان افزود: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با تدبیر شهید سردارحاج قاسم سلیمانی راه اندازی شد و تا کنون این ستاد فعالیت‌های گسترده‌ای در این حوزه با جمع آوری نذورات مردمی و خیران داشته است. 

 


رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان همچنین به اجرای طرح و پویش نذر هر گیلانی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سال اشاره کرد وتصریح کرد: با کمک نذورات مردمی و خیران امسال تاکنون ۶ میلیارد تومان جمع آوری شده است. 
سرپرست فرمانداری رشت هم در این نشست با اشاره به اینکه اقدامات اسلام ستیزی دشمنان نسبت به حرم اهل بیت علیهم السلام، گفت: با توسعه و بازسازی عتبات عالیات زمینه حضور اکثر زائران به این مکان‌های معنوی بیش از پیش فراهم می‌شود. 
کیاعاشوری افزود : بخشش ثروت یکی از نشانه‌های دینداری است و آثار و برکات بخشش در زندگی روزمره و نسل‌های بعد خیران آشکار خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد لاکانی مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گیلان هم در این نشست به مزایایی این کار اشاره کرد و گفت : ارتباط قلوب خیرین حرم ساز با امامان معصوم (ع)، افزایش علم و دانش و اعتقادات در این حوزه و  سلامت جسم و روح افراد از جمله  تاثیرات شگرف این کار خیر است.‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.