رئیس مرکز مدیریت معاونت علمی ریاست جمهوری:

راه نجات اقتصاد کشور توجه به حوزه علم و فناوری است

فرج الهی گفت: راه نجات اقتصاد کشور در همه حوزه ها توجه به علم و فناوری دانش بنیان است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

میثم فرج الهی رئیس مرکز مدیریت معاونت علمی ریاست جمهوری در مراسم پایانی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان زنجان گفت: روند شکل‌گیری دانشگاه های آموزش محور، پژوهش محور، فناورانه‌تر، کاربردی تر در همه دنیا از جمله کشورمان رخ داده است.

وی اضافه کرد: زمانی دانشگاه های کشور آموزش محور بودند، عملکرد خوبی هم داشتند و به جرات می توان گفت در این زمینه همتراز دانشگاه های خارج کشور هستیم.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه پژوهش نیز حرفی برای گفتن داریم، ادامه داد: حالا به مرحله ای رسیده ایم بتوانیم در فناوری و کارآفرینی هم مثل آموزش و پژوهش عمل کنیم و همان روند موفقیت ها را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال تبدیل کیمیای خاک به طلا هستیم تنها راه آن حرکت در مسیر فناوری است، اضافه کرد: سرمایه گذاری در این بخش ضروری است.

این مسئول با بیان اینکه هر چند کارهای مختلفی در این حوزه انجام گرفته است: اضافه کرد: به عنوان مثال بودجه اختصاص یافته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیش از حوزه علم و فناوری است زیرا گروه های هدف آن را جامعه پزشکی و بخش درمانی تشکیل می دهد که اثرات آن به خوبی در جامعه نمایان است.

فرج الهی افزود: متاسفانه جامعه فناوری ما آنگونه که باید و شاید نتوانسته دستاوردهای خود را بخوبی برای جامعه تشریح کند که یکی از موارد آن کنکور سراسری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اثر کارآفرینی در جامعه به خوبی معرفی نشده است، اضافه کرد: ما نتواسته ایم به جامعه دانش آموزی بقبولانیم که یک مهندس می تواند ثروت آفرین و کارآفرین خوبی باشد.

فرج الهی افزود: در صورت تداوم چنین وضعیتی تا چند سال آینده با بحران مهندس مواجه خواهیم شد، چون نتوانسته ایم موفقیت علم و فناوری در رشته های مهندسی و حتی رشته های خلاقیت محور را به جامعه القا کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می تواند به این موضوع مهم منتهی شود که فناوری ثروت آفرین و کارآفرین است و می تواند مسیر حرکتی را برای دانش آموزان تغییر دهد.

وی ابراز امیدوار ی کرد زنجان سرآمد علم وفناوری و کار آفرینی در کشور شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.