سازمان جهانی بهداشت: نشست اضطراری درباره جنگ غزه برگزار می‌شود

سازمان جهانی بهداشت به درخواست اعضای خود نشستی اضطراری درباره غزه برگزار می‌کند.

جنگ غزه و بمباران تمامی زیرساخت‌های این باریکه، وضعیت اسفناکی را برای فلسطینیان به همراه داشته است. نابودی بیمارستان‌ها و کاهش خدمات رسانی مراکز درمانی که جنایت جنگی محسوب می‌شود اکنون به یکی از چالش‌های مقامات فلسطینی در غزه بدل گشته است. مقامات بین المللی به دنبال یافتن راهکاری برای حل این مشکل هستند. 

به گزارش الجزیره، سازمان جهانی بهداشت امروز (دوشنبه) اعلام کرد ما درخواست‌هایی را از ۱۵ کشور عضو منظور برگزاری یک نشست اضطراری در دهم دسامبر سال جاری درباره شرایط اسفناک غزه دریافت کرده ایم. 

در این نشست نمایندگان فلسطین در این نهاد به دنبال دریافت کمک‌های امدادی و پزشکی از کشور‌های خارجی هستند. 

این نشست پس از تایید تدروس ادهانوم گبرسیوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت و پس از مشورت با قطر برگزار خواهد شد. 

ابراهیم قریشی، سفیر فلسطین در سازمان‌های بین المللی مستقر در ژنو سوئیس درباره این نشست به رسانه‌ها گفت: تمرکز اصلی این نشست بر روی جنگ غزه و شرایط دردناک این منطقه است، اما ما در این نشست به حملات به مراکز درمانی در کرانه باختری رود اردن نیز خواهیم پرداخت. 

مقامات فلسطینی می‌گویند به دلیل حملات بی محابای رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی، تنها بخشی از بیمارستان‌های غزه اکنون در حال ارائه خدمات به مردم هستند. این در حالی است که به دلیل آمار بالای تلفات انسانی، مردم به شدت نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند. 

رژیم صهیونیستی بار‌ها بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را بمباران کرده و در چند نوبت با یورش به این مراکز، مبادرت به دستگیری پزشکان کرده که دستگیری رئیس بیمارستان الشفا در شمال غزه یکی از این موارد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار