مدیرعامل شرکت آبفا استان:

تقاضای توزیع تانکری آب در استان بوشهر ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: تقاضای توزیع تانکری آب در این استان طی هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

ابوالحسن عالی روز دوشنبه در حاشیه تور رسانه‌ای «توانمندی‌های دولت سیزدهم در عرصه جهاد آبرسانی استان بوشهر» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده در هشت ماه امسال، مردم استان بوشهر ۱۳ هزار و ۳۷۶ تماس تلفنی با سامانه مدیریت ارتباطی با مشترکین (سی. ار. ام) این شرکت داشته اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۲۵ هزار و ۴۲۴۲ تماس دارای کاهش ۶۹ درصدی است.

وی افزود: همچنین تقاضای توزیع آب با تانکر در استان بوشهر نیز طی هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: تولید آب در استان بوشهر، ۴۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است که ۴۵ درصد از سد کوثر، ۲۵ درصد از کازرون، ۲۵ درصد از آب شیرین کن‌ها و پنج درصد نیز از چاه‌های موجود در استان تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: استقلال نسبی آب استان از استان‌های مجاور با تمرکز بر افزایش توسعه و ظرفیت آب شیرین کن ها، تکمیل طرح‌های آبی در دست اجرا، رسیدگی به روستا‌های محروم دارای چالش‌های آبی، ساماندهی مرکز تسویه فاضلاب استان و اصلاح شبکه انتقال از جمله مهمترین برنامه‌ها و تمرکز این شرکت برای داشتن آبی پایدار در این استان است.

عالی ادامه داد: البته تا به امروز و از محل راه‌اندازی آب شیرین کن‌ها، ۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه تامین آب شرب مصرفی برای مردم استان بوشهر، صرفه جویی شده است.

وی گفت: ظرفیت تولید آب شیرین کن‌ها در استان بوشهر در یک افق حدود ۱۲ ساله، رسیدن به مرز تولید ۲۴۰ هزار متر مکعب آب در شبانه روز هدف‌گذاری شده که اکنون این معیار، ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: تا پیش از این دولت برای رفع تنش‌های آبی روستا‌های شهرستان‌های تنگستان، دشتی و دشتستان، قراردادی بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال با پیمانکاران منعقد شده بود که در دولت سیزدهم همه روستا‌های استان با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال در بر گرفت.

عالی بیان کرد: با اجرای این طرح ها، چالش دریافت آب در روستا‌های استان بوشهر طی سال‌های آینده به شکل کاملی برطرف می‌شود.

وی با اعلام این که بخشی از آب تامین شده به دلیل فرسودگی شبکه انتقال از بین می‌رود، یادآور شد: نیاز است که این شبکه‌ها در طول سال تعمیر، بازسازی، اصلاح و نوسازی شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: عمر مفید یک خط لوله و شبکه آب ۱۵ سال است که برای آماده سازی و نوسازی یک شبکه به همراه ایستگاه‌های پمپاژ، نیاز است که سالانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه انجام شود.

عالی گفت: این در حالی است که حدود یک چهارم از این اعتبار دریافت می‌کنیم و طبیعی است که هر سال شاهد افزایش فرسودگی شبکه‌ها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: سرانه تولید آب به ازا یک نفر در شبانه روز، ۳۲۵ لیتر در استان است که ۲۹۰ لیتر آن توسط مشترکین استفاده می‌شود و مابقی نیز به دلیل فرسودگی شبکه از بین می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: در این استان ۴۵۰ هزار مشترک آب وجود دارد که ۹۰ درصد آن خانگی بوده و متوسط قبضی که در یک دوره یک ساله به ازا هر نفر برای آن‌ها صادر می‌شود فقط یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

عالی گفت: طی هشت ماه امسال، ۴۰ درصد مشترکین زیر الگوی مصرف که ۱۵ مترمکعب در یک ماه است استفاده کرده که برای خانواده‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی استان بوشهر آب بها رایگان محاسبه شده است.

وی ادامه داد: ۴۵ درصد از مشترکین از ۱۵ تا ۳۰ متر مکعب آب در ماه و فقط ۱۵ درصد از آنها، چهار برابر الگوی مصرف یک ماهه استفاده کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.