سعید جلیلی:

ایران فرصت های مطلوبی در عرصه اقتصاد منطقه دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران فرصت های مطلوبی در عرصه اقتصادی منطقه دارد و استان هایی مانند لرستان توانمندی های کشاورزی خوبی در این راستا دارند.

سعید جلیلی روز دوشنبه در بازدید از شهرک گلخانه ای دیناروند خرم آباد ضمن اشاره به ظرفیت لرستان در صادرات صیفی‌جات به کشورهای همسایه گفت: در پی تحولات منطقه، یکی از رقبای ایران در واردات محصولات کشاورزی به روسیه کنار گذاشته شده است.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در لرستان صورت گرفته است اما این موارد کافی نیست و نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد، چراکه باید با هدفگذاری بلند مدت ، استفاده حداکثری را از ظرفیت‌های خود و فرصت‌های اقتصادی بین المللی داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مجموعه ۵۵ قطعه‌ای گلخانه دیناروند را نمونه‌ای از ظرفیت‌های لرستان در بخش کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: در کنار وجود ظرفیت‌های خوب در استان، فرصت‌های مطلوبی نیز در عرصه اقتصاد منطقه داریم.

جلیلی با اشاره به ظرفیت خوب لرستان در صادرات محصولات کشاورزی افزود: استان می‌تواند از این فضا و فرصت پیش آمده، سهم موثری را در صادرات صیفی‌جات به منطقه داشته باشد که تحقق این مهم، موجب افزایش اشتغال، ارز آوری، رشد و ارتقای سطح درآمد استان و مردم منطقه خواهد شد که در این راستا دولت، دستگاه‌های مربوط و بانک‌ها باید کمک کنند تا استان به نقطه مطلوب دست یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.