نیویورک‌پست: راهبرد بایدن احتمالا به شکست اوکراین و اسرائیل می‌انجامد

نیویورک پست در گزارشی راهبرد دولت آمریکا در قبال اوکراین و اسرائیل را بیش از اندازه سست ارزیابی و پیش‌بینی کرد که ادامه آن حتی به شکست اوکراین و اسرائیل نیز بیانجامد.

به نقل از نیویورک پست، سستی دولت بایدن در هر دو جنگ اسرائیل و اوکراین بیش از اندازه زیاد بوده و می‌تواند به شکست هر دو (اوکراین و اسرائیل) منجر شود.

این گزارش با اشاره به اظهارات هفته گذشته آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا پس از اظهارات یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل که گفته بود "کل جامعه اسرائیل برای نابودی حماس یکصدا هستند، حتی اگر چنین چیزی ماه‌ها به‌طول بینجامد، " خطاب به او نوشت: «دیپلماسی باید اولویت باشد و من فکر نمی‌کنم شما برای این کار حمایت لازم برخوردار باشید».

این روزنامه آمریکایی منظور بلینکن از این اظهارات را چنین تفسیر کرد: دولت بایدن در صورت طولانی شدن جنگ اسرائیل با حماس، در کنار اسرائیل نمی‌ایستد.

براساس این گزارش، وزیر امورخارجه امریکا همچنین در ادامه، فهرستی از درخواست‌های دولت بایدن از اسرائیل ارائه کرد و از این رژیم خواست به آن‌ها عمل کند؛ درخواست‌هایی که از نظر این روزنامه تحقق آن‌ها غیرممکن است، از جمله "تلفات گسترده غیرنظامیان و آوارگی گسترده‌ای که در شمال غزه رخ داد نباید در جنوب این منظقه نیز تکرار شود و اسرائیل باید به وضوح مناطق امن غیرنظامی را تعیین و از آوارگی ادامه‌دار جلوگیری کند».

وی در ادامه با طرح این ادعا که حماس نمی‌تواند غزه را پس از جنگ در کنترل خود داشته باشد، به صراحت اعلام کرد که بایدن در صورت طولانی‌شدن این جنگ از اسرائیل حمایت نمی‌کند، حتی اگر این امر با کاهش تلفات غیرنظامیان همراه باشد.

نیویورک پست در بخش دیگری از این مطلب، واکنش دولت بایدن به حملات برخی گروه‌ها به نیرو‌های آمریکایی حاضر در منطقه را سبب جسورتر شدن آن‌ها ارزیابی کرد.

این روزنامه به حملات هفته گذشته نیرو‌های یمن به یک کشتی جنگی آمریکایی اشاره کرد و نوشت: حمله روز گذشته به ناو آمریکایی در دریای سرخ خود نشانه و هشداری به واشنگتن بود که هنوز باید منتظر بدتر از این حملات باشد، دستکم تا زمانی که جنگ اسرائیل و حماس ادامه دارد.

نیویورک پست در ادامه مدعی شد که ایران با تسلیح یمن سعی در تشدید تنش‌ها دارد؛ یعنی درست همان چیزی که بایدن از آن هراس دارد.

این رسانه خاطرنشان کرده است: بایدن نگران گسترش این جنگ و یا حتی وقوع جنگ جهانی سوم است، به همین دلیل با اعمال فشار بیشتر بر تل آویو سعی دارد هرچه سریعتر به این جنگ خاتمه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار