دستور رئیس‌کل دادگستری سمنان برای رفع کمبود خوابگاه‌های دانشجویی

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در بازدید از ۲ خوابگاه دانشجویان شهرستان شاهرود گفت: کمبود‌های مطرح‌شده توسط دانشجویان به قید فوریت برطرف شود.

محمدجعفر عبداللهی رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در حاشیه بازدید از خوابگاه‌های خواهران دانشگاه آزاد اسلامی و برادران دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: دانایی از ارزش بالایی برخوردار است و نباید جز کیفیت آموزش، موضوع دیگری دغدغه خاطر دانشجویان را به خود مشغول کند و آنان را از سمت فرهیختگی و علم‌آموزی دور کند؛ دستگاه قضائی استان سمنان نسبت به خواسته‌های قانونی دانشجویان حساس است و درصدد رفع آن برمی‌آید.

وی افزود: در بازدید از بخش‌های مختلف ازجمله اتاق‌ها، آشپزخانه‌ها، محیطی‌های بهداشتی، سالن‌های مطالعه و ورزشی نبود دقت کافی در تجهیز امکانات اولیه رفاهی و بهداشتی مشاهده می‌شود؛ نظام برای آینده‌سازان این مرز و بوم احترام قائل است و نباید نسبت به تأمین حقوق قانونی این قشر بی‌تفاوت بود.

عبداللهی با اشاره به عمده مشکلات مطرح‌شده عنوان کرد: کمبود روشنایی از محل ورودی مجموعه خوابگاه تا ساختمان محل سکونت، اُفت فشار آب در برخی از ساعات شبانه‌روز، بهره‌برداری نشدن از اتاق‌های خالی و سکونت تعداد بسیار زیادی از دانشجویان در یک اتاق غیراستاندارد و کوچک، کمبود یخچال، ماشین لباسشویی و جاروبرقی در هر طبقه، نامناسب بودن وضع تشک تخت‌ها، انباشت زباله‌ها پشت ساختمان خوابگاه، نظافت نامناسب سالن‌های ورزشی، اختصاص ندادن سرویس‌های ایاب و ذهاب به تعداد لازم برای دفعات متعدد و نبود روشنایی و امنیت کافی در ساعات ابتدایی شب در کوچه منتهی به خوابگاه خواهران شنیده شد.

وی خطاب به دانشجویان اضافه کرد: مطالبات به بهترین وجه ممکن از مسؤولان دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود و با قول‌های مساعد رؤسای دانشگاه‌ها امید است در بازدید‌های بعدی فقط کیفیت آموزش دغدغه دانشجویان عنوان شود.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان تأکید کرد: مسؤولان دانشگاه‌ها باید به‌صورت مداوم با حضور در جمع دانشجویان، شنونده مسائل و مطالب آنان باشند و رفع جدی مطالبات را وظیفه شرعی و قانونی خویش بدانند.

عبداللهی گفت: استعداد و نبوغ دانشجویان وقتی ظهور و بروز می‌کند که فکر آنان به مسائل تحصیلی مشغول باشد و دانشگاه باید برای پرورش نیروی کارآمد، متعهد، باتقوا و سالم الگوساز خوبی برای اقشار مختلف جامعه محسوب شود؛ دستگاه قضایی استان در جمع دانشجویان دنبال اجابت حقوق شهروندی این قشر است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.