بهسازی روکش آسفالت ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های استان با روکش مجدد آسفالت، بهسازی شده است.

جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از بهسازی روکش آسفالت ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون ۲۲۰هزار تن آسفالت برای بهسازی، لکه‌گیری و ترمیم روکش راه‌های حوزه استحفاظی استان قزوین مصرف شده است.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در حوزه آسفالت و بهسازی راه‌های استان گفت: امسال ۲۶۰هزار متر مربع عملیات لکه گیری و چاله پرکنی و ۸۲کیلومتر درزگیری در طول راه‌های استان قزوین اجرا شد.

حق لطفی، آسفالت حفاظتی را نیز از دیگر روش‌های بهسازی راه‌ها عنوان کرد و گفت: در راستای افزایش مقاومت سایشی بستر و رویه راه، امسال ۸.۵ کیلومتر میکروسرفیسینگ و ۸.۵ کیلومتر اسلاری‌سیل در سطح راه‌های استان انجام شده است.

وی یادآور شد: تمام این اقدامات در بخش نگهداری راه‌ها با هدف ارتقای ایمنی سفر‌های جاده‌ای، افزایش طول عمر جاده‌ها و کاهش استهلاک خودرو‌ها با اولویت جاده‌های شریانی انجام شده است

حق‌لطفی با اشاره به اهمیت راه‌ها در توسعه اقتصادی گفت: روزانه به طور میانگین بیش از ۸۸۶ هزار خودرو در راه‌های استان تردد می‌کنند که همین عامل در کنار عمر بالای آسفالت، عبور بار‌های بیش از حد مجاز و شرایط آب و هوایی از عوامل تشدید کننده خرابی آسفالت است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۱درصد از راه‌های استان بر اثر همین عوامل نیاز به بهسازی سنگین دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ارزش سرمایه‌ای راه‌های استان ۳۰هزار میلیارد تومان است و برای نگهداری آن هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.