کشف فرار مالیاتی ۴۴۷۵ میلیارد ریالی در آذربایجان غربی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از کشف فرار مالیاتی ۴۴۷۵ میلیار ریالی در استان خبر داد.

جعفر پورمختار مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران از واقعی سازی مالیات ۳۶ مودی و جلوگیری از فرار مالیاتی چهار هزار و ۴۷۵ میلیار ریالی خبر داد و افزود: مجموع مالیات ابرازی ۳۶ مؤدی مالیاتی در آذربایجان غربی در حالی ۳۵ میلیارد ریال اعلام شده بود که پس از اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات های مستقیم و پس از بررسی حساب‌های واقعی و اسناد و مدارک دیگر که از طریق مراجعه حضوری و سرزده به محل فعالیت آن‌ها صورت گرفت، مالیات آن‌ها بالغ بر چهار هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال برآورد شد.

وی ادامه داد: همچنین در یک سال گذشته و از محل رصد و بررسی تراکنش‌های بانکی، تعدادی فعالیت اقتصادی پنهان که پیش از این هیچ گونه پرونده مالیاتی نداشتند در استان شناسایی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی می گوید: پس از بررسی‌های صورت گرفته، ۲۲۰ میلیارد ریال مالیات برای این فعالیت‌های اقتصادی تازه شناسایی شده تعیین شده که روند پرداخت آن در حال انجام است و ادامه دارد.

این مقام مسئول مالیاتی در استان اضافه کرد: برخی از مؤدیان با توسل به انواع روش‌ها سعی در کتمان درآمد واقعی خود دارند و از این طریق دست به فرار مالیاتی می‌زنند که همه تلاش سازمان امور مالیاتی بر جلوگیری از این امر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.