در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

صهیونیست‌ها به آدم‌کشی عادت کرده‌اند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: صهیونیست‌ها از یک طرف دچار سردرگمی هستند و از طرف دیگر عقده‌های عجیبی دارند و به آدم‌کشی عادت کرده‌اند.

جعفر قنادباشی کارشناس سیاست خارجی درباره یک بام و دو هوای صهیونیست‌ها برای آتش‌بس مجدد اظهار کرد: در این مورد دو نوع تحلیل وجود دارد. افرادی بر اساس فایده و هزینه از این موضوع صحبت می‌کنند و معتقد هستند رژیم صهیونیستی بر اساس فواید و ضرر‌هایی که امکان صورت گرفتن آن وجود دارد آتش بس را قبول و یا جنگ را آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: فرمول آن‌ها بر اساس سود و زیان است، اما عده‌ای هم معتقد هستند که این فرمول برای صهیونیست‌ها جوابگو نیست و آن‌ها دچار عقده‌های جدی و درونی از فلسطینی‌ها خصوصا پس از شکست در این جنگ شده‌اند.آن چه که باعث انجام چه آتش بس و یا جنگ توسط صهیونیست‌ها می‌شود در واقع ناشی از احساسات، جنایات و علاقه به خونریزی به وسیله آن‌ها است.

 قنادباشی افزود: این موضوع همیشه در ارتباط با صهیونیست‌ها صدق کرده است. شواهد روشنی وجود دارد که بسیاری از جنایات و آدم‌کشی‌های آن‌ها نه تنها سودی برای صهیونیست‌ها نداشته است، بلکه ضرر هم داشته، اما نتوانستند با عقل، تدبیر و محاسبه وارد جریان شوند به اشتهای آدم کشی و جنایت فائق بیایند و دست به کشتار زده اند.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۳ تا قبل از طوفان الاقصی شاهد ۱۲ جنگ بودیم که آن‌ها آغاز کرده بودند . ۵ جنگ بزرگ و ۷ جنگ کوتاه را آغاز کردند و در همه آن‌ها ناگزیر به پذیرش آتش بس شدند، چرا که محاسبات عقلی پشت جنگ‌هایشان نبود و تنها برای فرونشاندن احساسات و عقده‌ها و اشتهای آدم‌کشی بوده است.

وی تاکید کرد: صهیونیست‌ها می‌گویند می‌خواهند به اسرای خود دست پیدا کنند در حالی که ممکن است در این جنگ‌ها بسیاری از اسرا کشته شوند و لذا مشخص است که سلامت اسرای خودشان هم چندان برای صهیونیست‌ها مهم نیست.

قنادباشی اضافه کرد: همچنین در این مدت هم کشور‌های منطقه در ۶ جبهه مقابل صهیونیست‌ها به پیروزی‌های بزرگی رسیده اند و آن‌ها تنها مجبور به حرکت‌های محدود هستند و همین نیز ضعف نظامی آن‌ها را عیان می‌کند.

وی گفت: معتقد هستم در این قضیه تمامی دلایلی که مطرح می‌شود نمی‌تواند رفتار صهیونیست‌ها را تحلیل کند و آن‌ها از یک طرف در سردرگمی هستند و از طرفی عقده‌های عجیبی دارند و به آدم‌کشی عادت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار