صدور شناسنامه سلامت برای انار استهبان در فارس

کد شناسه سلامت برای محصول انار منطقه ایج شهرستان استهبان در فارس صادر شد.

مهدی اعیان منش مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر صدور شناسنامه سلامت (Code QR) برای محصولات زراعی و باغی، این مدیریت اقدام به اخذ کد شناسه برای محصول انار در ۶۰ هکتار از باغات شهرستان استهبان کرد.

او گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بهره‌برداران و همکاری سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، زمینه صدور شناسنامه سلامت برای این محصول را فراهم کرد.

اعیان منش با اشاره به الزامات اخذ کد شناسه محصولات کشاورزی، افزود: تولیدکنندگان باید همه محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای را از ابتدای کاشت و یا در طول دوره رشد، تحت نظارت کارشناسان فنی قرار دهند و عملیات کنترل عوامل خسارت زا مانند آفات و بیماری‌ها، مصرف سموم و سایر نهاده‌ها مطابق دستورالعمل‌های فنی انجام شود.

او بیان کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند ابتدا از طریق سامانه صدور مجوز‌های الکترونیکی جهاد کشاورزی (سماک) ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و پس از دریافت کد رهگیری در سامانه سانکا نسبت به انتخاب کارشناس فنی برای اجرای طرح تولید محصول سالم اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: در حال حاضر در کشور علاوه بر محصول انار، اخذ شناسنامه سلامت برای چهار محصول گلخانه‌ای و زراعی شامل فلفل دلمه‌ای، بادمجان، خیار و گوجه‌فرنگی و محصولات باغی اعم از سیب‌درختی، انگور، نخیلات، کیوی، پسته و مرکبات امکان‌پذیر است.

شهرستان ارسنجان با ۲هزار و ۷۷۷هکتار باغ انار از مهم‌ترین مراکز تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود، این در حالی است که ۹۵ درصد باغ‌های انار این شهرستان در منطقه ایج قرار دارد و رقم فاروق ایج شهرت کشوری و جهانی دارد.

استهبان در فاصله ۱۷۴ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.