دانش بنیان‌ها اقدامات زیادی را در حوزه کشاورزی قزوین پیگیری می‌کنند

استاندار قزوین گفت: بخش زیادی از اقدامات حوزه آب و کشاورزی استان مبتنی بر دانش بنیان دنبال می‌شود و امیدواریم منجر به نتایج مثبتی شود.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان قزوین گفت: در ۲ سال اخیر در حوزه اقتصاد دانش بنیان اتفاقات قابل توجهی افتاده است و سمت و سوی کشاورزی استان به ویژه در حوزه احیای دشت قزوین که تکلیف شرعی و قانونی و الزام عقلی است، دانش بنیانی شده است.

اعلایی گفت: در حوزه‌های هسته‌ای در یک ماه گذشته راه اندازی اقتصادی شتابگر هسته‌ای در استان قزوین اتفاق افتاد و استان قزوین را به اولین استان اقتصاد هسته‌ای کشور تبدیل کرد که این موضوع هم بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی اضافه کرد: وضعیت فعلی کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان با هدف گذاری مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب فاصله چشمگیری دارد و استان قزوین با توجه به نقش آفرینی در اقتصاد و نقشه علمی کشور باید در این زمینه اقدام ویژه‌ای انجام دهد.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت اظهار داشت: نزدیک به ۳۰ صنعت تحول آفرین و مادر در استان قزوین شناسایی شده اند که باید با تشکیل کارگروه مشترک با حضور متولیان این شرکت‌ها و روسای دانشگاه و مراکز تحقیقاتی، مسیر ارتباط سازنده بین دانشگاه و صنعت در استان هموار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار