هزار و ۵۰۰ توانیاب کشور در حرم مطهر رضوی گردهم آمدند

گردهمایی هزار و ۵۰۰ توانیاب کشور در گروه‌های سنی مختلف همزمان با روز جهانی معلولان با حضور تولیت آستان قدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

تولیت آستان قدس روز یکشنبه در این گردهمایی با بیان اینکه خدمت به زائران به ویژه زائران توانیاب حضرت ثامن الحجج (ع) را افتخار و توفیق خود می‌دانم، گفت: وجود ائمه اطهار (ع) از بزرگترین موهبت‌ها و نعمت‌های خداوند به بشر بوده، وجود مبارک آن‌ها و ولایت ایشان فضل و رحمت الهی بر مردم است.

حجت الاسلام احمد مروی با اشاره به آیات قرآنی در این خصوص افزود: بشر با محبت و مودت نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و عمل به دستورات ایشان، به سعادتمندی و رستگاری دست خواهد یافت.

وی با بیان اینکه رسیدن به قله کمالات معنوی و انسانی با دوستی ائمه اطهار (ع) ممکن می‌شود؛ بیان کرد: اگر انسان بخواهد رضایت خداوند را جلب کند، باید راه پیغمبر اکرم (ص) را ادامه دهد و راه پیغمبر (ص) از مسیر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می‌گذرد؛ عشق به اهل بیت (ع) زمینه‌ساز تبعیت و اطاعت از آن حضرت است.

تولیت آستان قدس رضوی محبت صادقانه نسبت به اهل بیت (ع) را ضامن سعادت، خوشبختی و خشنودی خداوند متعال از بندگانش دانست و خاطرنشان کرد: جلب رضایت خداوند در گرو رضایت حضرت رضا (ع) است.


مدیر امور زائران بنیاد کرامت رضوی نیز گفت: به مناسبت روز جهانی معلولان امروز در آستان کبریایی حضرت رضا (ع) میزبان یک هزار و ۵۰۰ نفر از معلولان و توانیابان سازمان بهزیستی از سراسر کشور هستیم.

محمد معالی افزود: این گروه از زائران در قالب طرح «مهر درخشان رضوی» به مدت سه روز مهمان آستان قدس رضوی هستند و در این مدت از خدمات حمل نقل، اسکان، تغذیه و خدمات فرهنگی و متبرکات رضوی بهره‌مند خواهند شد.

در پایان این گردهمایی قهرمانان و افتخار آفرینان مسابقات پارالمپیک «معصومه زارعی، ساره جوانمرد و هادی رضایی» مربی تیم والیبال نشسته ایران اسلامی با اهدای هدایای ارزنده و متبرک از سوی آستان مقدس رضوی تقدیر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.