فعالیت ۱۲ هزار واحد فناور در پارک‌های علم و فناوری کشور

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۱۲ هزار واحد فناور هم اکنون در پارک‌های علم و فناوری کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در ۲ سال گذشته شکل گرفته است.

سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: در اثر افزایش واحد‌های فناور جدید و همچنین تقویت واحد‌های فناور قبلی هم اکنون ۴۰ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول به کار شده‌اند.

وی اضافه کرد: پارک‌های علم فناوری در سطح کشور باید علاوه بر جذب ایده‌های خرد و نو در راستای تقویت آنها، بایستی انجام یکی از ماموریت‌های علمی و فناوری کشور را نیز برعهده بگیرند تا بعد‌ها به قطب تخصصی یکی از کار‌های علمی و فناوری تبدیل شوند.

محمدعلی نژاد با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید برای پیشبرد اهداف پارک‌های علم و فناوری کشور حمایت و مساعدت‌های لازم را داشته باشند، اظهار کرد: واحد‌های فناور در دستگاه‌های اجرایی نیز باید ظرفیت و امکان سنجی‌های خود را نیز به پارک علم و فناوری معین در استان منتقل کنند تا برنامه ریزی منسجمی در این حوزه صورت بگیرد.

این مسئول همچنین اضافه کرد: در ماموریت‌های محوله به پارک‌های علم و فناوری کشور، هم اکنون در حال ارزیابی پارک علم و فناوری استان قزوین هستیم تا طبق ظرفیت و استعدادی موجود بتواند در سطح کلان کشور نیز نقش آفرینی کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: هدف از توسعه علم و فناوری، رسیدن به ظرفیت‌های کلان تولیدی و همچنین اقتصادی کردن پژوهش و تحقیقات است.

به گفته محمدعلی نژاد، براساس آمار‌های موجود تا ابتدای آذرماه امسال، جمعیت اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان به ۱۱۲ هزار نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار