اجرای طرح شهرک آموزش شهروندی در مدرسه ترافیک یزد

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرک آموزش شهروندی برای آشنایی شهروندان به خصوص کودکان با آموزش‌های شهری به مدرسه ترافیک افزوده می‌شود.

فاطمه زارع رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر یزد گفت: مدرسه ترافیک درخصوص آموزش شهروندی در یزد سالیان سال است که مورد استفاده شهروندان به خصوص دانش آموزان قرار گرفته است.

او افزود: در کمیسیون خدمات مقرر شد در کنار مدرسه ترافیک و آموزش علائم راهنمایی و رانندگی، بحث پسماند، سیما و منظر شهری، آتش نشانی و حمل نقل با توجه به اهمیت آن ها، آموزش دیده شود و شهروندان از دوران کودکی از آموزش‌های شهری آگاه شوند.

به گفته رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر یزد تفکیک پسماند و زباله از مبدأ، آموزش‌های آتش نشانی و اطفاء حریق همچنین آموزش‌های زیباسازی شهر و پاکیزه نگه داشتن آن، از کودکی میتواند بسیار تأثیر گذار‌تر باشد چرا که انسان‌ها از کودکی بهتر میتوانند الگو‌ها را بپذیرند.

زارع ادامه داد: به همین منظور مقرر شد طرح شهرک آموزش شهروندی تهیه و در کمیسیون بررسی شود تا در اسرع وقت اجرا و مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهریخاطرنشان کرد: برای داشتن یک شهر پویا و توسعه یافته نیازمند شهروندانی آگاه به مسائل شهری هستیم، این شهروندان برای آموختن شیوه‌ها و راه‌های مشارکت باید از دوران کودکی آموزش‌های لازم را کسب کنند و در این بین شهرداری‌ها می‌توانند در تربیت این شهروندان نقش موثری ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.