کمبود نیروی متخصص آموزشی در آموزشگاه استثنایی امید بافق

مدیر آموزشگاه استثنایی امید بافق گفت: این آموزشگاه فاقد نیروی متخصص برای دانش آموزان اوتیسم و آسیب دیده بینایی و شنوایی است.

زمانی مدیر آموزشگاه استثنایی امید بافق در حاشیه جشن روز جهانی معلولان گفت: در آموزشگاه امید، دانش آموزانی با کم توانی ذهنی و همچنین آسیب دیده شنوایی، بینایی یا اوتیسم حضور دارند. 

او افزود: آموزشگاه در سه مقطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول فعالیت می‌کند. 

زمانی تصریح کرد: این آموزشگاه فاقد نیروی متخصص برای دانش آموزان اوتیسم و آسیب دیده بینایی و شنوایی است. 

او ادامه داد: روش آموزشی دانش آموزان اوتیسم متفاوت است و باید نیروی متخصص آموزشی برای این دانش آموزان داشته باشیم. 

مدیر آموزشگاه استثنایی امید بافق گفت: این آموزشگاه فاقد کادر توانبخشی از جمله گفتار درمان و کاردرمان است البته تجهیزات مربوط به این حوزه را داریم، اما نیروی توانبخشی که از این تجهیزات برای دانش‌آموزان استفاده کند، نیست. 

او بیان داشت: این آموزشگاه قدمت ۴۰ ساله دارد و برای این دانش آموزان مناسب سازی نشده است که برای دانش آموزان جسمی حرکتی بخاطر وجود پله و موارد دیگر مشکلاتی وجود دارد. 

زمانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات اصلی این آموزشگاه، فاقد پدر یار و مادر یار است تا به داشن آموزان برای رفتن به سرویس بهداشتی یا در کار‌های مراقبتی زنگ تفریح، به دانش آموزان کمک کند. 

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق نیز در این آیین گفت: اگر خدای متعال این عالم را سر پا نگه داشته به برکت چند گروه است که یکی از آن‌ها معلولان هستند و جزو معصومین عالم هستند. 

او افزود: این بچه‌ها معصوم و پاک‌اند و باید در خانه‌های ما ارزش داشته باشند.

حسینی بیان کرد: وقتی یک روزی برای معلولین نام گذاری می‌شود، هدفمند است و با این هدف نام گذاری شده تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، تا مسئولان بیشتر به این قشر و خواسته‌های آنان اهمیت دهند. 

او خاطرنشان کرد: تربیت این بچه‌ها سخت‌تر است و پدر و مادر حق دارند گاهی خسته شوند، اما با توجه بیشتر به این بچه‌ها و خانواده‌هایشان و شنیدن مشکلاتشان، میتوان تا حدی باری از دوش آن‌ها برداشت.

برچسب ها: اوتیسم ، معلولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار