پنتاگون: احتمال شکست استراتژیک اسرائیل در غزه وجود دارد

وزیر دفاع آمریکا طی اظهاراتی شکست استراتژیک اسرائیل در مقابله با جنبش حماس را رد نکرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، طی سخنرانی خود در مجمع دفاع ملی ریگان که در کالیفرنیا برگزار شد، گفت که اسرائیل ممکن است با شکست استراتژیک در نوار غزه مواجه شود.

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد: در این نوع نبردها، جمعیت غیرنظامی مرکز ثقل هستند که اگر آن‌ها را به آغوش دشمن فشار دهید، پیروزی تاکتیکی را با شکست استراتژیک عوض خواهید کرد.

به گفته وی، ارتش اسرائیل تنها در صورتی می‌تواند در نبرد با حماس پیروز شود که از کشتار غیرنظامیان جلوگیری و برای حفاظت از آن‌ها در نوار غزه تلاش کند.

رژیم صهیونیستی صبح جمعه دهم آذرماه پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه پس از هفت روز، بمباران مناطق مختلف این باریکه، بویژه شهر خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را شهید و زخمی کرد. 

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، مدعی شد که «حماس توافقنامه آتش بس را نقض کرده و موشک‌هایی به خاک اسرائیل شلیک کرده است» و ارتش رژیم صهیونیستی «آتش را دوباره علیه حماس در نوار غزه فعال کرده است».

سخنگوی وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر روز شنبه اعلام کرد از زمان ازسرگیری تجاوز به غزه از روز جمعه تا کنون ۱۹۳ فلسطینی شهید و ۶۰۰ تن دیگر مجروح شدند و بدین ترتیب آمار کلی شهدا از زمان آغاز تجاوزات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۱۵ هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است. وی همچنین شمار کلی مجروحان تجاوز‌ها به نوار غزه را ۴۰ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام و اضافه کرد که ۷۰ درصد قربانیان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
مسلمانان منتظر پیروزی فلسطین هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
لعنت خدا برپنتاگون وفرمانده خرفتش بایدن دیوانه
آخرین اخبار