انجام صلح و سازش در ۳۸۸ فقره پرونده با تلاش بسیج حقوقدانان کرمان

معاون دادگستری کرمان گفت: سازش در ۳۸۸ فقره پرونده عمومی، حقوقی، خانواده و درخواست‌های مردمی در هفت ماهه امسال با تلاش بسیج حقوقدانان قابل توجه است.

حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی در دیدار با رئیس و جانشین سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان، بسیجیان را طلایه داران صلح و سازش در جامعه و بین مردم دانست و گفت: یکی از اهداف بسیج ترویج معارف دین و آموزه‌های دینی و صلح و سازش یکی از معارف دین است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بیان داشت: صلح و سازش یعنی پاک کردن کدورت‌ها و اختلاف‌های مادی و درونی بین دو طرف دعوا که نه تنها باعث فصل خصومت می‌شود؛ بلکه موجب رفع کینه و ایجاد دوستی هم خواهد شد.

وی تاکید کرد: با حکم دادگاه که بر اساس اسناد و مدارک خواهد بود، ممکن است طرفی راضی و طرف دیگر ناراحت باشد و این ناراحتی همچنان تا سال‌ها بماند، بسان آتش زیر خاکستر هر زمان در فرصتی شعله ور شود و شاید اختلاف سخت تری را به وجود آورد؛ اما با صلح و سازش عادلانه دیگر کسی ناراحت نخواهد بود و کینه‌ای ایجاد نمی‌شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری با اشاره به حساست و پرخطر بودن سختی کار بسیجی‌ها تاکید کرد: باید یک بسیجی الگوی رفتاری مناسبی برای جذب آحاد جامعه به انقلاب و نگه داشت انقلاب باشد.

وی تصریح کرد: در ایجاد صلح و سازش باید دنبال صلح عادلانه وحق و حقوق مردم بود، نه فقط خود را موظف به ایجاد صلح و سازش و کوتاه آمدن یک طرف دعوا، به هر شکل و با اصرار باشیم.

رئیس کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری بیان داشت: بسیجی می‌تواند با ایجاد صلح و سازش جلوی خیلی از اختلافات و نزاع‌ها، ضرب و جرح‌ها و حتی قتل‌ها را بگیرد و بسیجی و بسیجیان که در همه عرصه‌ها پیشتاز بوده اند می‌توانند با تقوا و ایمان در اختلافات مردمی ورود پیدا کنند و به صورت منطقی مردم را آگاه و به صلح و سازش گرایش دهند.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان تاکید کرد: امام صادق (ع) از اموال شخصی خود به یکی از صحابه می‌دادند، تا اگر بین شیعیان که با هم اختلاف مالی دارند را به صلح و سازش ختم کند و این باید برای ما شیعیان الگو قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه سرهنگ مسعود رفیعی، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان با ارائه گزارشی از عملکرد با آمار و ارقام گفت: برقراری صلح و سازش در پرونده‌های ارجاعی از محاکم عمومی و حقوقی و خانواده، رسیدگی به درخواست‌های مردمی کمک به آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد، آموزش عمومی حقوق در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان، ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان و ارائه خدمات قضایی و معاضدتی از جمله برنامه‌ها و اقدامات این سازمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار