دسترسی ۸۰ درصد خانوار‌های شهرکرد به شبکه فیبرنوری میسر می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری با هدف ارتقاء کیفیت اینترنت در شهرکرد در دستور کار قرار گرفته است.

مرتضی بلالی دهکردی در دویست‌وسی‌ودومین نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای تامین پهنای باند منازل و کسب‌وکار‌ها تا پایان سال آینده دسترسی ۸۰ درصد خانوار‌های شهرکرد و صددرصد خانوار‌های سایر شهر‌های استان به شبکه فیبرنوری میسر می‌شود.

وی افزود: هزینه این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه فیبرنوری که در قانون بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت و اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


بلالی تصریح کرد: مقدمات اجرای طرح فیبرنوری در شهرکرد فراهم شده است و این طرح از سوی یکی از شرکت‌های اف. سی. پی. (FCP) در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری اجرا و بهره‌برداری می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح از سوی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور به شرکت مورد نظر ابلاغ شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با اجرای این طرح بیشتر ترافیک اینترنت در بستر شبکه ثابت خواهد بود و این در حالی است که هم‌اکنون ۷۰ درصد بار ترافیک اینترنت در بستر شبکه همراه و ۳۰ درصد بقیه در بستر شبکه ثابت است.

وی گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال در سطح ملی برای اجرای شبکه فیبرنوری در بودجه سال ۱۴۰۲ تصویب شده است و این استان می‌تواند به هر مقداری که شبکه اجرا کند از این اعتبارات بهره‌مند شود.

بلالی تاکید کرد: عوارض حفاری به‌ازای هر متر طول اجرای شبکه فیبرنوری برای شهرکرد یک میلیون ریال هزینه دارد که این مبلغ در سایر شهر‌ها ۵۰۰ هزار ریال به‌ازای هر متر است که این عوارض به حساب شهرداری‌ها واریز خواهد شد.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود شهرداری شهرکرد همکاری لازم را برای اجرای این طرح با طرف قرارداد و شرکت معرفی شده داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار