مجاهد:

افغانستان امن است

سخنگوی طالبان به گزارش آمریکا درباره تروریسم در افغانستان واکنش نشان داد.

پس از نشر گزارش سالانه ایالات متحده آمریکا درباره تروریزم، سخنگوی طالبان فعال بودن عناصر القاعده و داعش در افغانستان را رد کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت افغانستان در دو سال گذشته برای هیچ کشوری تهدید نبوده و باید به‌عنوان «منطقه‌ امن» شناخته شود.

وزارت خارجه‌ آمریکا با نشر گزارش خود در مورد تروریسم در سال ۲۰۲۲ گفته است: در این سال، عناصر شبکه القاعده، داعش و گروه‌های تروریستی متمرکز بر منطقه، در افغانستان فعال باقی ماندند.

داعش در این سال به حملات تروریستی خود علیه غیرنظامیان در افغانستان، به‌ویژه اعضای جامعه‌ی شیعه و طالبان ادامه دادند و در سال ۲۰۲۲ حملات فرامرزی خود را در پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان انجام داده و جاه‌طلبی‌اش را برای حمله به غرب حفظ کرده است. 

طالبان با وجود این‌که تعهد داده‌اند که از استفاده از خاک افغانستان علیه آمریکا و متحدانش توسط گروه‌های تروریستی جلوگیری می‌کنند، اما توانایی آنان در جلوگیری از عملیات خارجی عناصر القاعده، تحریک طالبان پاکستان و داعش، روشن نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
معلومه همه دزدا و قاتلاتون وارد ایران شدن، معلومه افغانستان امن میشه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
افغانی ها رو از ایران اخراج کنید
الان که افغانستان مشکلی نداره
هم چاه نفت دارن
و هم خودروسازی های مشهور دنیا دارن تو افغانستان سرمایه گذاری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
اگه قدرت داشتن و به کشوری حمله یاتهدید یا..... نکردن اونوقت حرفشون درسته که گفته 2 ساله به هیچ کشوری تهدید نبوده .
فقط کشور ما که یعنی دوست و همسایشون هست و خیلی هم کمکشون کردیم و چندین میلیون نفر از اونها درکشورما زندگی میکنن و.. رو چند بار تهدید کرده (البته طبل توخالی). مگه یه بار نگفتن با ما اینطوری حرف نزنید و دبه های زد به دست رو نشون دادن و یا گفتن 24 ساعته اصفهان رو میگیرم (حرف گنده تر از دهان) و.....! پس قدرتشو ندارن واگرنه چه کارها که نمیکردن .
ضمنا چند بار بین نیروهای مرزی درگیری شد که حق با ما بود ولی به جای مذاکره فورا آتش به اختیار عمل کردن ولی کشورما که میدونست 24 ساعته با خاک یکسانشون کنه کلی خویشتن داری کرد اونم فقطططططط به خاطر اینکه آمریکا و امثالش خوشحال نشن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
افغانستان خود منبع نا امنی هست
آخرین اخبار