چهار مرکز تحقیقاتی درسیستان و بلوچستان همیار بخش کشاورزی هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: چهار مرکز تحقیقاتی و آموزشی در بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان برای ارتقای تولید همیار کشاورزانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های تحقیقاتی هفته پروژهش گفت: بخش کشاورزی با داشتن چهار مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و همچنین مدیریت هماهنگی ترویج با مراکز خدمات گسترده در سطح استان، از جمله استان‌های پیشرو در زمینه پژوهش و تولید علم و آموزش و ترویج آن است. 

سید محمد رضا سیدحسینی افزود:سازمان جهاد کشاورزی استان از طریق مراکز تحقیقات استان در حوزه زراعت، باغبانی، منابع طبیعی، علوم دامی، شیلات، فنی مهندسی و میوه‌های گرمسیری مشغول پژوهش و انتقال دستاورد‌های حاصل از آن با کمک مدیریت هماهنگی ترویج استان و مراکز آموزش کشاورزی به تولید کنندگان برای دستیابی به افزایش تولید و توسعه این بخش میباشد. 

دبیر جشنواره کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی هفته پژوهش استان اظهار داشت از جمله برنامه‌های هفته پژوهش در استان می‌توان به انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه کشاورزی شامل پژوهشگران، فناوران، مربیان، دانش آموزان، کارآفرینان و تجلیل از آن ها، برگزاری نمایشگاه، سمینار‌ها و کارگاه‌های آموزشی-ترویجی با هدف ایجاد فرصت تعامل بین ذی نفعان این حوزه و برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه‌های اجرایی و خریداران دستاورد‌های علمی اشاره نمود.

گفتنی است: در این نمایشگاه مراکز تحقیقات کشاورزی سیستان و بلوچستان، مرکز آموزش شهید خیابانیان و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی آخرین یافته‌های تحقیقاتی را در معرض دید عموم قرار دادند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار