معاون منابع طبیعی استان:

۱۶ میلیون اصله نهال در استان بوشهر کشت می‌شود

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در راستای اجرایی شدن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، ۱۶ میلیون تعهد استان است که در مدت چهار سال کاشته می‌شود.

غلامحسین کرمی روز شنبه در اجرای پویش سراسری مردمی کاشت میلیارد درخت در جوار سد آبخیزداری رجدون (تاجملکی) گناوه اظهار کرد: کاشت این تعداد نهال در هر سال به میزان چهار میلیون نهال پیش بینی شده که تولید آن انجام گرفته و در عرصه‌های مختلف نظیر مدارس، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و فضا‌های متعلق به مردم در استان کشت خواهد شد.

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید بر کاشت سه درخت توسط هر ایرانی دارد، باتوجه به جمعیت کشور در طول سال، ۲۵۰ میلیون اصله نهال و در چهارسال یک میلیارد کاشته می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: این برنامه برای استمرار طرح‌های بیابان زدایی و جنگل‌کاری در قالب یک برنامه نوین تحت عنوان طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت رقم خورده و کاشته می‌شود.

کرمی با بیان اینکه جنگل‌کاری و درخت‌کاری یک موضوع فرهنگی و اجتماعی مهم است، گفت: در این زمینه آماده کردن ذهنیات و رویکرد و رفتار مردم برای مشارکت در درخت کاری و حفظ و مراقبت آن ضروری است.
وی عنوان کرد: در این ارتباط در شهرستان گناوه فضا‌های خوبی و گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی تعهدات شهرستان گناوه را در اجرای پویش سراسری مردمی کاشت یک میلیارددرخت، ۲۱۰ هزار اصل نهال عنوان کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه اظهار کرد: در راستای تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب و رئیس جمهور، در این شهرستان نیز گام‌های خوبی در اجرای پویش مردمی طرح سراسری کاشت یک میلیارد اصله نهال برداشته شده است.

زبیده دهداری افزود: با همکاری دهیاری و شورای روستای تاجملکی و بهمنیاری و یک بانوی فعال زیست محیطی و همیار طبیعت در روز گذشته ۳۰۰ اصله نهال از نوع " کنار" کاشته شد و قرار است در این منطقه که در جوار سد آبخیزداری قرار دارد ۳۰ هکتار در مجموع کاشت شود.

وی بیان کرد: این اداره جهت تحقق تعهدات این شهرستان در اجرای کاشت یک میلیارد اصله نهال به همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی و جوامع محلی نیازمند است که خوشبختانه تاکنون همراهی خوبی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.