تحلیلگر آمریکایی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان:

حملات کنونی اسرائیل به غزه، جنگ علیه کوکان است

یک تحلیلگر آمریکایی معتقد است جنگ غزه پس از آتش بس از سر گرفته شد و این جنگ اسرائیل علیه کودکان است.

به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، هواپیما‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته حملات شدیدی را به شهر خان یونس و رفح در جنوب نوار غزه انجام دادند.

بر اساس این گزارش، قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز مناطق ساحلی دیر البلح را هدف قرار دادند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز مناطق اطراف اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه را با بمب‌های فسفری هدف قرار دادند که منجر به وقوع آتش سوزی شده است.

هنوز آمار دقیقی از میزان تلفات حملات رژیم صهیونیستی به غزه منتشر نشده است؛ اما برخی رسانه‌ها شمار شهدای غزه از صبح جمعه را ۱۸۷ نفر گزارش کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان به منظور بررسی دقیقتر این موضوع مصاحبه‌ای ترتیب داده با دانیل لازار، استاد دانشگاه و تحلیلگر از آمریکا که مشروح آن در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

شما روند این جنگ را در روز‌های آینده چگونه ارزیابی می‌کنید؟

دانیل لازار: رژیم اسرائیل تجاوزات خود به نوار غزه را در حالی از سر گرفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هنوز در اسرائیل بود. بلینکن که لاف زدن او به میراث یهودی خود باعث خشم چندین رهبر منطقه در روز‌های اول تجاوز اسرائیل شد، اظهار داشت که واشنگتن از جنگ تل آویو علیه غزه حمایت می‌کند.

این عجیب نیست زیرا یک روز پس از آغاز جنگ غزه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تل آویو بود و اسرائیل را به جنگ در این منطقه کوچک ساحلی تشویق می‌کرد. بایدن با افتخار در تل آویو اعلام کرد که از جنگ اسرائیل علیه زنان و کودکان فلسطینی حمایت می‌کند.

سیاستمداران و ژنرال‌های آمریکایی و صهیونیستی که در هتلی در تل‌آویو جمع شده بودند، در حالی که بمب‌های اسرائیلی در حال فرو ریختن بر سر غیرنظامیان در نوار غزه بودند، سری به نشانه تأیید تکان دادند.

آرون دیوید میلر، مذاکره‌کننده سابق خاورمیانه که در دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه به شش وزیر امور خارجه خدمت کرده است، خاطرنشان کرد که ارتباط بایدن با اسرائیل عمیقاً در DNA سیاسی او ریشه دوانده است.

دفتر دولت غزه نیز در این خصوص می‌گوید: مردم فلسطین حق دارند برای دستیابی به آزادی و استقلال خود با هر وسیله‌ای از خود دفاع کنند.

روز جمعه با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر نقض آتش بس توسط رژیم اشغالگر اسرائیل با بمباران غزه، گزارش‌های فوری از کشته شدن ده‌ها غیرنظامی منتشر شد. در عرض چند ساعت، این تعداد به تعداد زیادی غیرنظامی تغییر کرد و در طول روز این رقم افزایش یافت.

به نظر شما چرا این آتش بس تمدید نشد؟

دانیل لازار: قطر که نقش مهمی در آتش بس موقت میان رژیم اشغالگر اسرائیل و حماس داشت، گفت که تلاش‌های میانجی‌گری برای تمدید آتش‌بس هفت روزه با بمباران غزه توسط اسرائیل پیچیده شده است. وزارت امور خارجه قطر از جامعه بین‌الملل خواست تا به سرعت برای توقف خشونت و فاجعه انسانی اقدام کنند.

رژیم اشغالگر همچنین حملاتی را در نزدیکی بیمارستان کویتی در رفح در جنوب غزه انجام داد و گلوله‌های توپ بر پشت بام بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه اصابت کرد. ما نمی‌توانیم کودکان بیشتری را با سوختگی‌ها، ترکش‌هایی که بدنشان را می‌ریزد، با استخوان‌های شکسته ببینیم. بی‌عملی از سوی کسانی که نفوذ دارند اجازه کشتن کودکان را می‌دهند. این جنگ علیه کودکان است. آژانس کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، شکست در توقف جنگ در غزه را تائید کشتار کودکان خوانده است.

ارتش اسرائیل قبلاً ساکنان شمال غزه را به زور به جنوب منتقل کرده بود و به آن‌ها هشدار داده بود که تنها در آنجا پناهگاهی امن خواهند یافت. اکنون همین کار را با ساکنان جنوب انجام می‌دهد و به آن‌ها هشدار می‌دهد که (تحت بمباران شدید) به سمت مرز با مصر حرکت کنند.

در حالی که رژیم اشغالگر روز جمعه به تجاوزات خود به غیرنظامیان ادامه داد، گزارش‌ها حاکی از آن بود که جنگنده‌های اسرائیل یک سری حملات را به جنوب باریکه غزه انجام داده اند. این رژیم همچنین به محله شیخ رضوان در شهر غزه حمله کرد، مناطق شمال غرب شهر غزه و اردوگاه آوارگان جبالیا را بمباران کرد. سازمان ملل این تحول را "فاجعه بار" توصیف کرده است. در جریان آتش بس موقت، هفت دور مبادله که شامل اسرای اسرائیلی و اسرای فلسطینی بود، بین مقاومت غزه و اشغالگران اسرائیلی انجام شد.

دانیل لازار خبرنگار و استاد دانشگاه از نیویورک آمریکاست. وی در نشست‌های خبری و همایش‌های فراوانی سخنرانی می‌کند و گزارش‌ها و پژوهش‌های او در مجله‌ها و روزنامه‌هایی مانند نیویورک تایمز، گاردین، فایننشال تایمز منتشر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
رئیس شورای امنیت سازمان ملل اگر نمی‌تواند جلوی نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها، آمریکا، غرب و مزدورانشان را بگیرد، باید استعفا بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
بهترین گزینه و بهترین پاسخ در برابر مقابله تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و اسرائیل 100درصد فقط ساخت بمب اتمی است و هم واجب است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۷:۲۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

دیگر هیچ کس در آمریکا، واشنگتن و کاخ سفید نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۶:۱۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
تعداد شهدای غزه به 15207 نفر رسید سوال اینجاست که پس 3 کشور اروپایی جنایتکار کجا هستند هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اسرائیل و آمریکا نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۴۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
حملات ارتش اسرائیل جنایتکار به غزه جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار و هم سران بی ادب آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۲۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
حملات اسرائیل به غزه جنایت علیه بشریت است ولی متأسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و باز هم همه جانبه از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
از اسرائیل فقط یک ایل مانده که آن هم حذف میشودودر کشور انگلیس وآمریکا وکانادا وفرانسه وآلمان جای و اسکان بدهید بدون جنگ وخونریزی وهزینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
فقط باید به خدا گفت پس چه شد حمایت مظلوم پس این داستانهای که در قرآن نوشته شده چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
از این تحلیگران دوزاری بیکار زیاد پیدا میشن !
طوری صحبت می کنید انگار غزه مهد کودکه‌ !!!
معلومه همه ملتها کودک دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
از این تحلیگران دوزاری بیکار زیاد پیدا میشن !
طوری صحبت می کنید انگار غزه مهد کودکه‌ !!!
معلومه همه ملتها کودک دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
چرا اینقدر مردمو لعن و نفرین میکنی؟!

از قدیم گفتند ؛

کسیکه نفرین میکنه نفرین از دهنش درمیاد وارد یقه اش میشه !!!
که البته این امردر مورد ما ایرانیها اتفاق افتاده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
نفرین ناحق به یقه اش می چسبه ،نه نفرین حق!! ،لعنت ونفرین خدا بر اسرائیل صهیونیست وآمریکا و حامیانشان و همدستانشان باد تا قیامت بی نهایت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
سلام، لعنت ونفرین خدا بر بلینکن و سیاست مداران و ژنرال های آمریکایی و رژیم صهیونیستی و نظام شان باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
سلام، لعنت ونفرین خدا بر بلینکن و سیاست مداران و ژنرال های آمریکایی و رژیم صهیونیستی و نظام شان باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
چرا کاری که از عهده شما خارج است میکنید همینطور که زن و مرد اسراییل برای شما نظامی محسوب می‌شود دید و نظر اونا نسبت به شما همینه تمام اعراب هم اگر داخل غزه بیایند تعارفی نداره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
صددرصد نسل کشی است وتخریب روح وروان کودکان است.تاالان هم خیلی خیلی دیرشده جهان درخواب است حمایت ازغزه نیست این راهپیمایی ها کاری بسیارکوچک است دربرابراین همه کشتار.این همه انسان والاکشته وشهیدشدند همه تماشاچی هستند.اضافه شده هرشهیدازغزه ضعف مسلمانان است و بس.
آخرین اخبار