ادامه طرح جامع ساماندهی معتادان متجاهر در کرمانشاه

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت : در راستای توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی به طور شاخص اعتیاد و مطالبات جدی مردم، طرح گسترده ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر آغاز شده است.

گل آوری سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت : طرح جامع ساماندهی معتادان متجاهر استان با مشارکت همه دستگاه‌های ذی‌ربط و با جدیت در حال پیگیری است و بر‌اساس ظرفیت‌های ایجاد شده در مراکز نگهداری این دسته از معتادان، کار جمع‌آوری و ساماندهی آنان هم سرعت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح برای خالی کردن شهر از معتاد متجاهر به صورت جدی دنبال می‌شود، افزود: معتادان جمع‌آوری شده در چندین مرکز درمانی ساماندهی می‌شوند.

وی در خصوص مراکز درمانی، اضافه کرد: از آنجا که بیشترین معتادان در شهر کرمانشاه هستند، یک مرکز ماده ۱۶ برای ۵۰۰ نفر، سه مرکز ۱۲۰ نفره و از ظرفیت ۱۲ کمپ موضوع ماده ۱۵ برای ساماندهی۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در شهر کرمانشاه و ۴۰۰ تا ۶۰۰ نفر در سطح دیگر شهرستان‌ها استفاده شده است.

گل‌آوری اضافه کرد: مرکز «مجتمع اشتغال معتادان بهبودیافته» در شهرستان کنگاور آماده‌سازی شده تا بعد از درمان بخشی از این افراد برای مراقب صیانت و حرفه‌آموزی به این مرکز منتقل شده و با آموزش حرفه‌ای به صورت هدفمند وارد جامعه شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.