اجرای طرح مردمی کاشت درخت در راستای تعهدات بین‌المللی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح مردمی کاشت درخت در راستای انجام تعهدات بین‌المللی از فردا همزمان با سراسر کشور در استان آغاز می شود.

اصغر احمدی اظهار داشت: بر اساس تعهدات بین‌المللی، هر کشوری به همان اندازه که کربن تولید می‌کند باید ترسیب یا جذب کربن داشته باشد و یکی از بهترین راهکارها برای این منظور، درختکاری است.

وی با بیان اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت طی چهار سال گفت: در این طرح سهم چهارمحال و بختیاری کاشت ۱۰ میلیون اصله نهال است که  از فردا شنبه ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

احمدی اضافه کرد: در این راستا سالانه دو هزار و ۵۰۰ اصله نهال تولید و با نام «طرح مردمی شهدای بام ایران» با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در استان چهارمحال و بختیاری کاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: احیا و غنی‌سازی جنگل‌های طبیعی، زراعت چوب و تامین نیاز چوبی، جلوگیری از گسترش بیابان‌ها و ریزگردها و و ارتقای سرانه فضای سبز از رویکردهای این طرح مردمی است.

وی کاهش گازهای گلخانه‌ای، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و سرزمین را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد و  ادامه داد: در استان سالانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار اصله انواع نهال از جمله درختان سوزنی برگ، اقاقیا، صنوبر، کبوده، بلوط گلابی و بادام وحشی کاشته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در این طرح, کاشت و نگهداری نهال ها و گونه‌ها با کارشناسی علمی و سازگار با اقلیم و اب و هوای هر منطقه انجام می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.