وزارت بهداشت غزه: وقفه یک هفته‌ای نفعی برای بیمارستان‌های غزه نداشت

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که وقفه یک هفته‌ای جنگ کمکی به بهبود سیستم درمانی بیمارستان‌های غزه نکرده است.

وزارت بهداشت غزه امروز جمعه اعلام کرد که وقفه یک هفته‌ای جنگ در نوار غزه تاثیری در بهبود سیستم درمانی و بهداشتی نداشت. 

براساس گزارش آناتولی، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: درست بعد از پایان وقفه بشردوستانه، اسرائیل در حال ارتکاب جنایات جنگی جدید در غزه است که تا کنون ده‌ها کشته و مجروح برجا گذاشته است. 

وی در ادامه افزود: همه بیمارستان‌های غزه نیازمند جریان ثابت اقلام پزشکی و درمانی و سوخت هستند. 

در حالی‌که قرار بود طبق مفاد آتش بس روزانه ۲۰۰ کامیون کمک‌های بشردوستانه از جمله اقلام پزشکی از گذرگاه رفح وارد نوار غزه شود، اما آمار‌های سازمان ملل میگوید که اسرائیل به همه تعهدات خود به ویژه در زمینه ارسال کمک‌های غذایی و دارویی و سوخت عمل نکرده است.

وقفه بشردوستانه که به مدت یک هفته میان رژیم صهیونیستی و حماس برقرار بود صبح روز جمعه به پایان رسید و علیرغم تلاش‌های بین‌المللی این آتش بس موقت به پایان رسید.

رژیم صهیونیستی از دقایقی بعد از پایان آن، حملات خود را بعه مناطق بیشتری از نوار غزه آغاز کرد و طی اعلامیه‌هایی خان یونس در جنوب نوار غزه را نیز منطقه جنگی خواند. 

خبرنگار آناتولی در غزه می‌گوید که تبادل آتش در بخش شرقی و مناطق شمالی و مرکزی غزه در جریان است. 

وزارت خارجه قطر که از میانجی‌های اصلی در برقراری وقفه‌های بشردوستانه بین حماس و اسرائیل بوده گفته مذاکرات دو طرف برای آتش بس دوباره ادامه دارد. هرچند که ناظران سیاسی آن را سخت و دشوار می‌دانند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های ارتش رژیم موقت صهیونیستی امروز (جمعه) حملات خود به نوار غزه را از سر گرفتند.

آتش‌بس موقت در نوار غزه بعد از شش روز و تبادل تعدادی از اسرا بین صهیونیست‌ها و جنبش مقاومت حماس، با مخالفت و تعلل تل‌آویو در تمدید آن، به پایان رسید.

همزمان با آغاز حملات اشغالگران به مناطق مختلف در نوار غزه، رسانه‌های صهیونیستی نیز از به‌صدا درآمدن آژیر‌های خطر حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار