امضای تفاهم نامه همکاری منطقه آزاد قشم با پلتفرم تجاری و اقتصادی پیمان شانگهای

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از امضای تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین این منطقه با پلتفرم تجاری و اقتصادی سازمان همکاری‌های پیمان شانگهای خبر داد.

 عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: در راستای عضویت ایران در سازمان همکاری‌های پیمان شانگهای و به منظور بهره مندی از فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان و کشور‌های عضو در پیشرفت جزیره قشم، تفاهم نامه همکاری بین منطقه آزاد قشم و شاخه عملیاتی سازمان پیمان شانگهای (پلتفرم همکاری‌های اقتصادی تجاری سازمان با نام‌مخفف TEMP) منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری منطقه آزاد قشم با پلتفرم تجاری و اقتصادی پیمان شانگهای امضا شد

وی ادامه داد: ورود قشم به حوزه عملیاتی پیمان شانگهای و تاسیس دفتر منطقه‌ای TEMP در منطقه آزاد قشم، موجب تسهیل ورود فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ایرانی به بازار کشور‌های عضو و همکاری با شرکت‌ها و سرمایه گذاران کشور‌های عضو می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور استفاده از فرصت‌های پیمان شانگ‌های با هو کایچیانگ، مدیر کل پلتفرم چندمنظوره اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگ‌های و معاون مدیر کمیته چنگ کینگ CPPCC هنگ کنگ، ماکائو، تایوان و چین در چونچن دیدار کرد.

در این دیدار که در راستای امضای تفاهم‌نامه همکاری منطقه آزاد قشم با پلتفرم همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌های پیمان شانگهای برگزار شد، پیغامی به معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری جزیره قشم و چشم انداز‌های آتی همکاری با کشور‌های عضو پیمان شانگهای پرداخت.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری با پلتفرم ملی چندمنظوره اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای تقویت شود و نقش آن به عنوان رابط و حامل همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و سرمایه گذاری با جزیره قشم افزایش یابد.

در ادامه این دیدار هو کایچیانگ اظهار داشت: ایران به عنوان یکی از اعضای سازمان همکاری شانگهای، نقش مهمی در حفظ ثبات زنجیره‌های صنعتی منطقه‌ای و دیگر کشور‌ها و مناطق سازمان شانگ‌های ایفا می‌کند.

وی توضیح داد: این پلتفرم به طور جدی قطعنامه‌های سران شورای کشور‌های سازمان همکاری شانگهای را اجرا می‌کند و با تمرکز بر وظیفه اصلی ساخت زیست بوم جدید سازمان همکاری شانگهای با تلفیق اقتصاد دیجیتال و اقتصاد سنتی بازار‌ها و منافع شرکت‌های تولیدی را از طریق کمیته‌های کاری ادغام می‌کند.

به گفته مدیر کل پلتفرم چندمنظوره اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای بدنه اصلی ساخت یک زیست بوم نوآور مشترک صنعتی در کشور‌های سازمان همکاری شانگهای به رهبری شرکت‌های پیشرو به دولت‌ها در جذب سرمایه کمک می‌کند و از همین روی تلاش می‌شود موانع همکاری بین شرکت‌های مختلف از میان برداشته شود.

وی خاطرنشان ساخت: ما تمایل داریم تعامل با منطقه آزاد قشم را تقویت کنیم و دو طرف را برای دستیابی به نتایج جدیدتر در زمینه توسعه هماهنگ با سازمان‌های اقتصادی و تجاری بین‌المللی ارتقا دهیم.

در این جلسه ژانگ گوانگفوو لیو جی معاون دبیرکل، محمد منصور عظیم زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم و رسول تزار نایب رییس کمیته کاری خدمات نوآوری مشارکتی، میشل شانگ و سایرین حضور داشتند.

عادل پیغامی مدیرعامل و منصورعظیم زاده اردبیلی، عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در سفر به کشور چین علاوه بر امضای تفاهم نامه یادشده رایزنی‌های مثبتی در خصوص توسعه روابط اقتصادی و دیپلماسی قشم با مسوولین چینی انجام دادند که مورد استقبال شرکت‌ها و سرمایه گذاران چینی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.