خطیب نماز جمعه تهران:

بسیج خود را خادم تمام ملت می‌داند

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری گفت: بسیج و بسیجی خود را خادم تمام ملت می‌داند و این منطق بسیج، منطقی بر افراشته و درخشان است.

حجت‌الاسلام محمد جواد حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: هرکدام از ما نسبت به سایر انسان‌ها که در کنار آن‌ها هستیم حق بزرگی داریم و آن حق عبارت از آن است که دیگران به گونه‌ای با یکدیگر رفتار کنند که به همدیگر ضرر و ظلمی وارد نشود و این یعنی زیست مسلمانی.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: همچنین نعمت ویژه‌ای که خداوند به بهشتیان می‌دهد سلامی است که از طرف او به آن‌ها داده می‌شود و شاید بالاتر از آن نعمتی در بهشت نباشد. آن‌هایی که در دنیا خصوصا در روابط با سایر انسان‌ها سالم زندگی کردند و دیگران را آزار ندادند و به ایمان دین و اخلاق دیگران آسیبی نزدند و سالم زندگی کردند این‌ها به صورت گروهی و سازمان رفته به سوی بهشت می‌برند.

وی افزود: مومن حیات و زندگی دنیایی خود را قدر می‌داند و حضرت علی (ع) فرمودند که باید از این فرصت کوتاهی که برای ما در این دنیا گذاشته‌اند استفاده کنیم و در مقابل جلوه‌های فریبنده دنیا آگاه باشیم و این دنیا مانند یک سفر است و باید فرصت را غنیمت بشماریم و تلاش کنیم که برای سرای ابدی توشه‌ای مناسب داشته باشیم. این توشه چیزی جز تقوا، ایمان و عمل صالح نیست.

وی ادامه داد: چهارشنبه رهبر انقلاب در دیدار با بسیجیان دوره‌ای تاریخی و سیاسی مبتنی بر بصیرت، فهم و دانش را برای همه مطرح کردند و از بیان ایشان معلوم شد که مکتب بسیجی همان مکتب امام است و مکتب امام هم یعنی مکتب پیامبر اسلام.

حاج علی اکبری گفت: رهبر انقلاب در تمامی موضوعات ما را به سیره و منش امام خمینی که همان منش و منطق بسیجی است ارجاع می‌دهند.

وی افزود: منطق بسیج روی ۲ رکن استوار است. اولی تهدید زدایی حداکثری و توان مقابله با اوج تهدید‌ها است. رکن دوم هم عبارت از حداکثر سازی ظرفیت و امکان برای تولید فرصت پیشرفت و زندگی بهتر است. بسیج در انقلاب اسلامی ما بر همین منطق قدم برداشته است.

وی تاکید کرد: بسیج و بسیجی خود را خادم تمام ملت می‌داند و این منطق بسیج منطقی بر افراشته و درخشان است. بسیج یک تفکر و یک فرهنگ است و فرا زمانی است. امروز سالروز شهادت شهید مدرس است و او نیز یک بسیجی بزرگ بود.

وی گفت‌: امیدواریم مرام شهید مدرس در مجلس و مجلسیان ما جریان داشته باشد و تفکر بسیج فراتر از مرز‌ها و ملیت‌ها است. البته ایران، محور تفکر بسیجی است، اما اندیشه بسیج در کشور ما محدود نمی‌شود.

وی گفت:‌ امام راحل بیش از ۳ دهه قبل از تشکیل هسته‌های مقاومت در جهان اسلام سخن گفتند و امروز این اتفاق عملی شده است. این تفکر بسیجی به عنوان شبکه مقاومت در جنگ ۴۸ روزه برابر صهیونیست‌های جنایت کار خود را نشان داد و مقاومت فلسطین به دلیل همین تفکر بسیجی پیش برنده و مترقی است.

وی اظهار کرد: با این نگاه ارتش ما هم یک نیروی مقتدر و بزرگ بسیجی است. خصوصا نیروی دریایی راهبردی کشورمان که مورد تمجید فرمانده معظم کل قوا قرار گرفتند. این‌ها بسیجی هستند. پس از حماسه سفر ۳۶۰ درجه به دور زمین و بر افراشته کردن پرچم ایران ناوشکن دیلمان را هم در دریای خزر قرار دادند و به این عزیزان هم دست مریزاد می‌گوییم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: با این نگاه دولت ما و رئیس جمهور ما مرام یک بسیجی و خدمت گذار مردم را دارند. آن‌ها به خدمت سرعت دادند و این همان روحیه بسیجی است و بی ادعا و بدون منت این رفتار را در دولت میبینیم و امیدواریم که این راه را با قدرت ادامه دهند و البته انتظار داریم از آن‌ها که نشان دادند که می‌توانند گره‌های بزرگ را حل کنند. می‌خواهیم برای کنترل بیشتر بازار کالا و مهار گرانی به ویژه موضوع مسکن بیش از گذشته تلاش کنند تا روز‌های بهتری برای معیشت مردم رقم بخورد.

وی افزود:‌ امیدواریم مجلس هم بتواند کمک‌های بیشتری در دوره مانده از خود انجام دهد و به طور کلی برای حل مشکلات کشور تفکر بسیجی داشتن مهمترین مسئله است.

وی در انتها گفت: رهبری درباره موضوع غزه تاکید کردند که آن چه اکنون وجود دارد به کارگردانی آمریکایی‌ها است و شاید اگر بخواهیم مهمترین دستاورد مقاومت غزه و طوفان الاقصی  را مطرح کنیم عبار ت از آن باشد که این اتفاق سیلی محکم به روی شیطان بزرگ آمریکا وارد کرد.

وی گفت:‌ بیداری جهانی بر علیه صهیونیست‌ها اکنون بی سابقه است و همه را به شگفتی آورده است. البته بالاترین حد بی شرمی و بی حیایی و رسوایی درباره آمریکا و دولت پلید و صهیونیست و تروریست آن‌ها ارتقا پیدا کرد که از این جنایات صهیونیست‌ها حمایت کردند. البته حد بی غیرتی هم ارتقاء پیدا کرد برای کشور‌هایی که خود را در جهان اسلام کشور‌هایی مهم می‌بینند و حتی ارتباط خود را با صهیونیست‌ها قطع نکردند.

وی افزود:‌ امروز در خبر‌ها دیدیم که دوباره جنگ را صهیونیست‌ها از سر گرفته‌اند. مسئولان جنایت کار این رژیم اعلام کرده بودند اسرا را با جنگ نه با مذاکره آزاد می‌کنیم و حماس را نابود می‌کنیم و پس از آن آتش بس را قبول کردند و این هم یک رسوایی برای این جنایتکاران بود.

حاج علی اکبری گفت: صهیونیست‌ها این باخت بزرگ و سنگین را نمی‌توانند با بمباران جبران کنند و قطعا با مقاومت گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین و نصرت خدا و ان‌شاءالله هماهنگی بیشتر سران مقاومت روز سیاه آن‌ها از شب تاریک هم تاریک‌تر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
الان مشکل مملکت کمبود بسیجیه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
مشکل اصلی فعلا حجابه و نصف خطبه باید در مورد مضرات و فجایع بی حجابی باشه
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۱۴:۰۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
ملت چنین خادمی نخواهند باید چکار کنند ؟ اسما" خادم ورسما" " آقابالاسر "
آخرین اخبار