۹ هزار میلیارد ریال اعتبار ارمغان سفر رئیس جمهور برای فرهنگ فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از محل دومین سفر رئیس جمهور و هیات دولت به فارس، هشت هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار به ساخت، تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری این استان اختصاص یافت.

حمیدرضا قانعی گفت: تالار مرکزی شیراز به عنوان یکی بزرگترین پروژه‌های فرهنگی هنری فارس از نیاز‌های جامعه هنرمندان این استان است و در سفر دوم آیت‌الله رئیسی اعتبار مورد نظر برای تکمیل آن در نظر گرفته شد.

او افزود: بر این اساس پنج‌هزار میلیارد ریال اعتبار از محل ملی و همکاری شهرداری شیراز به تکمیل این پروژه اختصاص مییابد.

قانعی یادآور شد: تالار مرکزی شیراز در ۱۷ هزار و ۸۰۰ متر با زیربنای ۱۴ هزار متر از یک سالن ۷۰۰ نفره قاب صحنه‌ای و تخصصی ویژه تئاتر با سن متحرک، یک پلاتوی حرفه‌ای و محیط تمرین ویژه گروه‌های نمایشی، سالن تخصصی ۹۰۰ نفره اجرای موسیقی و بخش‌های ویژه گالری، آموزشی، اداری، رستوران، کافی شاپ و مهمانسرا طراحی برخوردار است و اکنون حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در عدالت فرهنگی، ادامه داد: در محل اعتباری دومین سفر رئیس جمهور به فارس ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مراکز فرهنگی فارس در نظر گرفته شد.

او عنوان کرد: بر این اساس مراکز فرهنگی شهرستان‌های فیروزآباد، خرامه، خرمبید، گراش، سعادت‌شهر، ممسنی، قیروکارزین، داراب و سپیدان با اعتبارات این سفر استانی تکمیل می‌شود.

قانعی اضافه کرد: در این سفر ۵۰۰ میلیارد تومان هم برای تعمیر و تجهیز تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نظر گرفته شد.

قانعی یادآور شد: کتابخانه مرکزی فارس یکی کلان پروژه‌های کتابخانه‌ای فارس است که در این سفر استانی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت و اعتبار لازم برای ساخت آن اختصاص یافت.

او اضافه کرد: از محل اعتباری این سفر استانی ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه‌های عمومی چهار شهر خفر، بنارویه، ارسنجان و داراب اختصاص یافت.

قانعی همچنین از اعتبار ۲هزار میلیارد ریالی این سفر برای ساخت سینما در فارس خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار