رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

برگزاری همایش انتخابات و احزاب در دی ماه

حشمتیان گفت: همایشی با عنوان انتخابات و احزاب پس از اعلام تایید صلاحیت‌ها با حضور وزیر کشور در تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران گفت: درحال حاضر ۱۴۰ حزب سیاسی (۹۵ ملی و ۴۵ استانی) داریم، اما خود خانه احزاب در اساسنامه، تشکلی صنفی تعریف شده است.

رئیس خانه احزاب ایران افزود: احزاب برابر قانون در چند جبهه برابر که هر جبهه حداقل سه عضو داشته باشد، فعالیت سیاسی می‌کنند و هر کدام برابر اساسنامه هایشان کار سیاسی انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: از طرفی خانه احزاب ۷ کمیته دارد (انتخابات، اموربین الملل، بانوان، آموزش و تحقیقات، حقوقی، پشتیبانی و مالی و اطلاع رسانی) که روسای همه این کمیته‌ها توسط شورای مرکزی انتخاب می‌شوند.

حشمتیان گفت: رئیس کمیته انتخابات در حال حاضر مصطفی کواکبیان است و در جلسه شورای مرکزی هفته گذشته که سی و یکمین جلسه شورای مرکزی دوره هشتم بود، در حضور معاون سیاسی وزارت کشور مصوب کردیم که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت) همایشی با عنوان انتخابات و احزاب پس از اعلام تایید صلاحیت‌ها باحضور وزیر کشور در تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شود.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تقویت نظام است و لذا سعی داریم اگر مسئولین کشور بویژه شورای نگهبان فضا را باز کنند مجلس آینده را مجلسی با مشارکت حداکثری، تشکیل دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۲:۴۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
یکی از سیاست های معاویه ابن ابی سفیان در برخورد با ملت ایران برخورد تحقیر امیز با ایرانیان بودبطوریکه مردم ایران را نوکر و کنیز اعراب به حساب می اورد مجلس کنونی هم با تصویب قانون بازنشستگی که ۳۵ سال کار کن و در هنگام پیری و درماندگی حقوق ۳۰ روز را بگیر ما را به یاد معاویه ابن ابی سفیان لعنت الله انداخت ایا مجلس کنونی بطور ناخواست در حال احیا فرهنگ اموی با مردم ایران نیست حال باید چرا به این مجلس و مجلسیان رای داد
آخرین اخبار