سازمان ملل: تعداد بیمارستان‌های فعال در شمال غزه به ۵ بیمارستان رسیده است

سازمان ملل اعلام کرد که از آغاز آتش بس بشردوستانه تعداد بیمارستان‌های فعال در شمال نوار غزه به ۵ بیمارستان رسیده است.

در بیانیه دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل آمده است که جمعیت هلال احمر فلسطین و آنروا UNRWA اقلام غذایی و غیر خوراکی، تجهیزات پزشکی و سوخت را به پناهگاه‌های غزه که میزبان آوارگان داخلی هستند و همچنین انبار‌ها و بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان الاهلی و بیمارستان الصحابه تحویل داده‌اند. در شهر غزه که مجموعاً ۱۰۵۰۰ لیتر سوخت دریافت کردند که برای کارکردن ژنراتور‌ها به مدت تقریباً هفت روز کافی است.

این بیانیه می‌افزاید که آژانس‌های سازمان ملل متحد علاوه بر سوخت، دارو‌های نجات دهنده و تجهیزات جراحی را به این دو بیمارستان تحویل داده اند که برآورد می‌شود برای رفع نیاز‌های فوری بهداشتی ۱۰۰ بیمار در هر مرکز کافی باشد.

در کنار سه بیمارستان دیگر، این‌ها تنها پنج بیمارستان در شمال غزه (از ۲۴ بیمارستان قبل از تشدید تنش اخیر) هستند که اکنون به صورت جزئی فعال هستند و برخی از بیماران را پذیرا می‌شوند.

در این بیانیه تاکید شده است که حجم کمک‌ها که بیشتر آن از طریق جمعیت هلال احمر فلسطین و مصر و آژانس‌های سازمان ملل به غزه می‌رسد، هنوز برای رفع نیاز‌های بیش از ۲ میلیون فلسطینی کافی نیست.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تعداد تخت‌های موجود در بیمارستان‌های غزه از ۷ اکتبر به دلیل حملات اسرائیل و کمبود سوخت ۲.۵ برابر کاهش یافته و به ۱۴۰۰ تخت رسیده است.

این نهاد بین المللی ۳۳۵ حمله به بیمارستان‌های فلسطینی در این مدت ثبت کرده است که ۱۶۴ حمله در نوار غزه و ۱۷۱ حمله در کرانه باختری و ۳۳ حمله به مراکز درمانی در اسرائیل گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
خداییش خودرو ها، آمبولانسهای بنز وتجهیزات پزشکی بیمارستان های غزه ،تو بیمارستان های خصوصی تهران هم نیست۰
آخرین اخبار