در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استفاده ۱۰ هزار زندانی از پابند الکترونیک

مدیرعامل بنیاد تعاون کشور گفت: اکنون ۴۰ هزار پابند الکترونیکی تولید شده که ۱۰ هزار عدد در حال استفاده است.

استفاده از پابند الکترونیکی از جمله نهادهای ارفاقی است که قضات به عنوان جایگزین حبس استفاده می‌کنند که به وسیله جی‌پی‌اس زندانی قابل رصد است که اگر فرد زندانی آن را تغییر دهد یا آن را دستکاری کند فورا مشخص شده و به او هشدار داده می‌شود، زیرا برای این وسیله مانیتورینگ کنترل لحاظ شده و زندانی باید از یک منطقه مشخص خارج نشود و در غیراین صورت مقامات کنترل‌کننده متوجه این موضوع خواهند شد.

پابند الکترونیکی فقط برای واجدین شرایط تعیین‌شده در ماده قانون آیین دادرسی است و شامل افراد با جرائم سنگین، سارقان حرفه‌ای، افرار شرور و افراد مخل جامعه نمی‌شود.

رحیم مطهر نژاد مدیرعامل بنیاد تعاون کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تولید پابند الکترونیکی گفت: اکنون ۴۰ هزار پابند الکترونیکی تولید شده که از این تعداد ۱۰ هزار پابند الکترونیکی در حال بهره برداری است.

وی با بیان اینکه در حاضر حاضر ۳۰ هزار پابند الکترونیکی موجود است گفت: قضات با افزایش احکامی که صادر می‌کنند به بهره برداری از پابند‌های موجود کمک کنند.

مطهر نژاد گفت: هیچ محدودیتی در تولید پابند الکترونیکی وجود ندارد و امکان تولید ۶۰ هزار پابند الکترونیکی در سال وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۱۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
با سلام. هرچند اگر سارق را با پابند به منزل بفرستید . به راحتی با ون وسیل کیف قاپی و دزدی و تهدید میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
از زندانیان هر نوع جرم و جنایتی و خلافی که مرتکب شده باشند باید برای امر درختکاری و نگهداری از انها استفاده شود چون هم برای روحیه آنها خوب هست هم برای مملکت مفید هست و هم اینکه از حالت بخور و بخواب و فکرهای ناجور کردن رها می یابند و به انجام دادن کارهای مفید و‌ موثر و درست عادت می کنند و دیگر کمتر خلافکاری خواهند کرد.در طی سال می توان از آنها برای کندن گودال برای درختکاری و لوله کشی آب قطره ای و تسطیح زمین ها و شیب بندی و کود ریزی پای گودالهای و درست کردن مخلوط مناسب و ...استفاده کرد و در دی و بهمن و اسفند هم بوته ها و یا نهال های درختان را در گودالها گذاشته و مخلوط را در گودال و اطرافها نهالها بریزند و با آب قطره ای آبیاری و بعد هم نگهداری کنند و یک باره مشاهده خواهد شد که منطقه ای درخت کاری گردیده است و چقدر لذت بخش می باشد.
خودم همین روش را استفاده و پیاده کرده ام با کمک کارگران و خیلی هم مفید و موثر بوده است.
آخرین اخبار