عضو ارشد حماس: آتش بس برای ما کافی نیست/ مقاومت برای همه سناریو‌ها آماده است

اسامه حمدان گفت: تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس موقت هنوز به مرحله پختگی نرسیده است.

به نقل از  المیادین، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در سخنانی با تاکید براینکه آتش بس برای ما کافی نیست، گفت: مقاومت برای هر احتمال و سناریویی پس از پایان آتش‌بس موقت آماده است.

وی افزود: اگر رژیم اشغالگر دست به هر تجاوزی بزند، مقاومت آماده است و اگر آتش‌بس ادامه داشته باشد ما نیز به برقراری آرامش ادامه می‌دهیم.

عضو ارشد حماس با بیان اینکه آنچه که تا به اکنون به ما برای تمدید آتش‌بس ارائه شده است، ما آن را شایسته بررسی نمی‌دانیم، گفت: آنچه که در حال حاضر مطرح است، توقف تجاوز‌ها و لغو محاصره از غزه است و پس از آن ما وارد گفتگو در خصوص تبادل اسیران می‌شویم.

حمدان همچنین افزود: آتش بس برای ما کافی نیست بلکه باید خودرو‌های نظامی رژیم اشغالگر از غزه عقب نشینی کنند و دشمن اقدامات خصمانه‌اش را متوقف کند.

وی گفت: تا قبل از توقف تجاوزات و لغو محاصره از غزه، هیچ گفت وگویی درخصوص تبادل اسیران نظامی نخواهد بود.

عضو حماس اضافه کرد: ما از آغاز اهتمام داشتیم که اسیران تمام فلسطین از جمله مردمان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ هم آزاد شوند.

حمدان همچنین با بیان اینکه موضع روسیه از آغاز تجاوز مثبت بوده است، افزود: مقاومت به پاس موضع روسیه در حمایت از مردم فلسطین اسرایی را که معلوم شد روس هستند، آزاد کرد.

وی در ادامه با تاکید براینکه رفتار خوب ما با زندانیان بخشی از اخلاق و نظام ارزشی ما است، گفت: دشمن نباید فکر کند که آتش‌بس شکست یا عقب نشینی است، برعکس ما برای همه سناریو‌ها آماده هستیم.

آتش بس موقت ساعت ۷ صبح امروز پنجشنبه به وقت محلی پایان خواهد یافت و تلاش‌های دیپلماتیک برای تمدید این آتش بس ادامه دارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

برچسب ها: حماس ، آتش بس ، نوار غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار