قطر: قوانین بین‌المللی باید بدون استاندارد‌های دوگانه رعایت شود

نخست وزیر قطر از اسرائیل به دلیل پایبند نبودن به قوانین بین‌المللی انتقاد کرد.

رژیم صهیونیستی تنها در یک ماه نخست جنگ غزه بیشتر از ۲۱ ماه جنگ روسیه در اوکراین تلفات غیرنظامی برجای گذاشته است. با این حال، سیاست دوگانه غرب در برخورد با مسائل حقوق بشری همچنان موضوعی انتقاد برانگیز محسوب می‌شود.

به گزارش الجزیره، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر قطر اعلام کرد: قوانین بینالمللی باید بدون استاندار‌دهای دوگانه و بدون رفتار‌های ترجیحی اجرایی شود. 

وی که هم اینک برای حضور در سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، در این باره خاطر نشان کرد: استاندارد‌های دوگانه جامعه بین‌المللی در قتل عام و جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی لکه ننگی بر وجدان بشریت است. 

نخست وزیر قطر با تاکید بر تلاش دوحه به منظور میانجیگری میان طرف‌های منازعه، خاطر نشان کرد: ما خواستار استمرار آتش بس در غزه هستیم. این توافق می‌تواند به ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه که با بدترین بحران مواجه است، کمک کند. 

آل ثانی افزود: قطر مشتاق است شورای امنیت سازمان ملل گام‌هایی را به سمت یک آتش بس پایدار در غزه بردارد. همچنین این نهاد باید تضمین‌های امنیتی به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه و تضمین تحویل آن بدون هیچ مانعی را ارائه کند. 

وی در پایان خواستار ترسیم سازوکاری به منظور نظارت بر ارائه کمک‌های بشردوستانه از طریق تمامی مرز‌های ورودی به غزه شده و تصریح کرد: ما از اسرائیل می‌خواهیم به تعهدات خود در قالب قوانین بین المللی پایبند باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار