در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نقش مهم حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت و امامت

یک کارشناس مذهبی گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت زهرا سلام الله علی‌ها دفاع از ولایت و امامت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی، کارشناس مذهبی درمورد ویژگی های برجسته شخصیتی حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها به قدری والا و برجسته است که هر کسی نمی‌تواند درمورد حضرت (س) سخن بگوید. اما آن چه که بدیهی است این است که تمامی حرکت‌های حضرت صدیقه طاهره سلام الله علی‌ها در زندگی نه تنها برای بانوان بلکه برای همه انسان‌ها الگوی بسیار خوبی است. چون حضرت زهرا سلام الله علی‌ها در دوران کوتاهی که با امیر مومنان حضرت علی علیه السلام زندگی کردند و سپس، عمر مبارکشان ختم به شهادت شد در این مدت کم هم، زندگی ساده‌ای داشتند. این در حالی است که فرزندان بی نظیری تربیت کردند که در عالم مثال زدنی هستند. چون هر یک از آن‌ها از ویژگی‌ها و منزلت خاصی برخوردار بودند.

این کارشناس مذهبی گفت: امام حسین علیه السلام فرزند رشید تربیت شده حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و حضرت امیرمومنان علیه السلام بودند که با واقعه عاشورا دنیا را متحول کردند و در تاریخ، نام مبارکشان ماندگار شد و همین طور، حضرت زینب سلام الله علی‌ها که به عنوان یک بانوی مسلمان واقعی پاسدار خون برادر و عزیزان شهیدشان و پشتیبان حق و مظلوم بودند و در کنار امام سجاد علیه السلام حماسه بزرگ حسینی را به وجود آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت زهرا سلام الله علی‌ها دفاع از ولایت و امامت است. وقتی دشمنان به منزل حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و حضرت امیرمومنان علیه السلام حمله کردند و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها مجروح شدند و مشکلاتی برایشان به وجود آمد به محض این که دیدند حضرت علی (ع) را دست بسته به مسجد بردند بی تاب شدند و خودشان را به مسجد رساندند و خطبه عجیبی را خواندند. این موضوع فقط به خاطر زن و شوهری نبوده است بلکه از جهت ولایت و دفاع از آن و امامت و امام است که وقتی متوجه شدند حضرت امیرمومنان علیه السلام مورد ظلم دشمنان قرار گرفتند خطبه فوق العاده‌ای خواندند.

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: اگر به زندگی حضرت زهرا سلام الله علی‌ها دقت کنیم متوجه می‌شویم که لحظه به لحظه زندگی ایشان برای انسان‌ها بهترین درس و الگوست. از نقش دخترانه شان و ارتباط زیبایی که با پدر بزرگوارشان حضرت محمد صل الله علیه وآله والسلم داشتند تا ازدواج‌شان با حضرت امیرمومنان علیه السلام و فرزندان یگانه و با عظمتی که تربیت کردند و در کنار حضرت علی علیه السلام به دفاع از ولایت و امامت ایشان پرداختند. همین طور، شهادت غریبانه حضرت زهرا سلام الله علی‌ها که به خاطر دفاع از ولایت و امامت بود. امیدواریم که جوانان امروزمان و نسل امروز به زندگی حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و حضرت امیر مومنان علیه السلام توجه زیادی داشته باشند. چون در جامعه کنونی ما سن ازدواج دختران و پسران بالا رفته است در حالی که حضرت زهرا سلام سلام الله علی‌ها سن زیادی نداشتند که به منزل حضرت علی علیه السلام رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دختران و پسران امروز به این خاطر است که خیلی مقید شده اند همه وسایل زندگی و امکانات برای آن‌ها فراهم باشد. البته مقداری از این وسایل ضروری است، ولی این که انسان خودش را به زحمت بیندازد و به دلیل این مسائل، ازدواج خود را به تأخیر بیندازد دور از انصاف است. بنابراین، جوانان ما باید از زندگی حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علی‌ها درس و الگو بگیرند و همانند این معصومین بزرگوار با ساده زیستی زندگی کنند. البته خیلی از چیز‌ها ضروری هستند و اقتصاد نقش مهمی دارد و دولتمردان باید برای این موضوع به فکر باشند و تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار