آیا ماهواره کره شمالی می‌تواند پنتاگون را رصد کند؟!

به گفته رئیس موسسه تحقیقات فضایی روسیه بعید نیست ماهواره شناسایی کره شمالی از مکان‌هایی در آمریکا عکسبرداری کند.

ایوان مویسیف، رئیس موسسه تحقیقات فضایی روسیه، گفت بعید نیست ماهواره شناسایی و نظامی که چند روز پیش کره شمالی با موفقیت به فضا پرتاب کرد، بتواند از مکان‌های مختلف غیرنظامی و نظامی در آمریکا عکسبرداری کند.

مویسیف در گفتگو با خبرگزاری روسی نووستی، به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی در خصوص ارسال تصاویر ماهواره کره شمالی از کاخ سفید، پنتاگون و ناو‌های هواپیمابر پرداخت و گفت: این ماهواره تصاویری از پایگاه دریایی نورفولک، پایگاه نیروی هوایی اندرسن در جزیره گوام در اقیانوس آرام، فرودگاهی در ویرجینیا، کارخانه کشتی سازی در نیوپورت نیوز و همچنین عکس‌هایی از رم گرفته و ارسال کرده است. اما پنتاگون اعلام کرد که آن‌ها نمی‌توانند «صحت این اطلاعات را تایید کنند.»

این کارشناس روسی گفت: به نظر می‌رسد این ماهواره از قابلیت‌های بالایی برخوردار است، با علم به اینکه اولین ماهواره‌ای که کره شمالی در سال ۲۰۱۲ به فضا پرتاب کرد ماهواره مخابراتی برای تلفن همراه بود و باید اشاره کنم که حتی این ماهواره هم می‌تواند اجسام بزرگ را تشخیص دهد.

وی ادامه داد: «اگر این ماهواره تقویت شود، فیلم‌های بسیار خوبی دریافت و ارسال خواهد کرد، بنابراین شاید کره شمالی حقیقت را می‌گویند. اما از آنجایی که آن‌ها این تصاویر را منتشر نکرده اند، نمی‌توانیم تعیین کنیم که ماهواره چقدر دقیق است.»

این کارشناس اشاره می‌کند که مطمئن است کره شمالی برای افزایش اعتبار به پرتاب ماهواره نظامی نیاز دارد؛ بنابراین احتمال تصویربرداری ماهواره کره شمالی از این اماکن ممکن است. چرا که این کشور از طریق واسطه‌ها بدون تلاش زیاد و با پول بسیار اندک، می‌تواند تصاویر مداری پنتاگون، کاخ سفید و ناو‌های هواپیمابر در پایگاه را از هر یک از شرکت‌های ماهواره‌ای خصوصی خریداری کند.

دیروز، رهبر کره شمالی تصاویری دریافت کرده است که ماهواره نظامی این کشور از کاخ سفید، پنتاگون و ناو‌های هواپیمابر گرفته است. او پیش از این، ماهواره شناسایی را که کشورش اخیرا با موفقیت پرتاب کرد، «نگهبان فضا» برای نظارت بر فعالیت‌های نیرو‌های متخاصم توصیف کرد.

کره شمالی سه شنبه شب هفته گذشته اعلام کرد که ماهواره شناسایی نظامی «مالی گوآن-۱» با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است. این کشور تایید کرد که قصد دارد در مدت کوتاهی چندین ماهواره دیگر را به فضا پرتاب کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
هر کشوری حق دارد ماهواره های نظامی داشته باشد چرا که جزء تجهیزات نظامی در هوافضا محسوب می شود و باید تلاش کنند کل نقاط حساس کشورهای دشمن را با مختصات دقیق شناسایی کنند و موشکهای مناسبی را با برد و قدرت و رادار گریزی و نقطه زنی آماده داشته باشند و آن را آشکار را نمایش دهند تا بازدارندگی ایجاد کند همانند ایران که قدرتش را به نمایش می گذارد بازدارندگی جلوگیری می کند از جنگ و خونریزی چرا که دشمن در محاسباتش متوجه می شود با جنگ سخت چیز زیادی نمی تواند کاسب شود آن هم با هزینه خیلی بالا!خود آمریکا حتی با ساخت فیلم بازدارندگی ایجاد می کند! و این موضوع را در اذهان القاء می کند که پیروزی در نبرد با امپیرالبسم آمریکا غیر ممکن است!
آخرین اخبار