تولید بیش از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا

تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت گذشت.

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت:نیروگاه شهیدسلیمی نکا طی هشت ماه گذشته حدود ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون و ۸۲۰ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

او افزود: در طول این ماه واحد ۲ بخار به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی، واحد‌های یک و سه بخار نیز در مجموع به مدت ۱۸ روز جهت انجام تعمیرات میاندوره‌ای و واحد یک گازی نیز به مدت ۶ روز برای انجام بازدید دوره‌ای در مدار تولید نبودند، مع الوصف بیش از ۶۴۹ میلیون و ۸۹۱ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در هشت ماه گذشته بیش از ۷۳ درصد انرژی تولیدی در واحد‌های بخار و حدود ۲۷ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، گفت: در این مدت حدود ۷۱ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

او همچنین به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاه برای تولید پایدار انرژی و تأمین انرژی مورد نیاز شبکه در تابستان اشاره کرد و افزود: پس از سپری شدن ایام پیک مصرف و کاهش تقاضای انرژی، در راستای ارتقاء میزان آمادگی واحد‌ها برای تولید انرژی مورد نیاز شبکه، فعالیت‌های تعمیراتی در این نیروگاه از دهم مهر آغاز و به تناوب در همه واحد‌ها انجام خواهد شد.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار ۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.