مدیرکل حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران :

هرگونه تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها تخلف است

زمانی گفت: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب، هرگونه دخل و تصرف در رودخانه و حریم آن خلاف بوده و با افراد سودجو برخورد قانونی خواهد شد.

حسین زمانی مدیر کل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران، در دومین روز از نشست دو روزه حقوق آب منطقه یک کشور که با حضور نمایندگان حقوقی و حفاظت و بهره برداری شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان و کردستان به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای کردستان برگزار شد، بر حاکمیتی بودن رودخانه‌ها و حرایم آن تأکید کرد و گفت: موضوع سرتاسری حریم رودخانه‌ها همواره از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم و ساکنین محلی رسیده و یک ماه فرصت به افراد داده شده تا با در دست داشتن هرگونه اسنادی به شرکت‌های آب منطقه‌ای مراجعه نمایند تا بررسی‌های لازم به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه حریم و بستر براساس قانون تعریف و تعیین شده، افزود: ادارات، شرکت‌ها و بانک‌ها و سایر موسسات دولتی و غیردولتی قبل از هرگونه اقدامی در بستر رودخانه‌ها، از شرکت‌های آب منطقه‌ای استعلام لازم را بگیرند.


بیشتر بخوانید

 


در ادامه نشست ضمن برگزاری برنامه پرسش و پاسخ، اعضا به بیان ابهامات و دغدغه‌های خود پرداخته و موارد مطروحه بررسی کارشناسی، گردید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.