اجرای ۹۰ میلیون هکتار پروژه آبخیزداری نیازمند ۷۳۹ هزار میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک گفت: اجرای ۹۰ میلیون هکتار پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری طی ۱۰ سال در کشور نیازمند ۷۳۹ همت اعتبار است.

حمیدرضا نوری گفت: طی سال های اخیر موضوع تغییر اقلیم و خشکسالی بویژه بصورت ممتد، شرایط کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است. از این رو برای یک سری مخاطرات محیطی فضای تغییر اقلیم بدنبال حفظ پوشش گیاهی هستیم تا فضا را برای حفاظت از سرزمین و آب و خاک فراهم کنیم.

به گفته او، طی سال های اخیر تغییرات اقلیم باعث تنش های جدی آبی و افزایش روان آب ها در کشورهای مختلف از جمله ایران شده است.

نوری با بیان اینکه مسئله تغییر اقلیم باید جدی گرفته شود، افزود: اقدامات منابع طبیعی را باید به عنوان یک مولفه مهم در حوزه جامع آبخیز بپذیریم.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و امور حفاظت خاک سازمان جنگل ها حداکثر استفاده از منابع آب های زیرزمینی را ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: در برخی مواقع ۶۰ تا ۷۰ درصد از منابع آب های زیرزمینی برداشت صورت می گیرد.

به گفته او، در بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلیون هکتار از نقاط بحران و حساس پروژه آبخیزداری و آبخوانداری باید اجرا شود.

این مقام مسئول گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته در ۹۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری باید طی ۱۰ سال صورت گیرد که تحقق و اجرای این امر نیازمند ۷۳۹ همت اعتبار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار