مقامات دولتی فلسطین:

کمک‌های پزشکی به غزه ناکافی است/ غزه روزانه به هزار کامیون کمک نیاز دارد

مقامات وزارت بهداشت فلسطین کمک‌های پزشکی به نوار غزه را محدود اعلام کرده و بر ارسال کمک‌های بیشتر برای مداوای مجروحان و بیماران تاکید کردند.

مدیر دفتر اطلاع رسانی فلسطین در غزه اعلام کرد که نوار غزه نیازمند یک هزار کامیون حامل کمک روزانه است.

وی با تاکید بر اینکه بخش بهداشت کاملاً از هم فروپاشیده است،  افزود: ما به تجهیزات و سیستم‌های دفاع شهری و تجهیزات پزشکی نیاز داریم.

این مقام فلسطینی با اعلام اینکه عدم ورود سوخت به شهر غزه و شمال آن، فاجعه بزرگی را به همراه دارد تصریح کرد: چرخ زندگی در نوار غزه متوقف شده و ما با فاجعه‌ای روبرو هستیم که هر لحظه ممکن است رخ دهد.

وی با بیان اینکه  آتش بس حجم ویرانی‌های گسترده در شهر غزه و شمال آن را نشان داد گفت: اشغالگران خواهان کوچ اجباری و آوارگی ساکنان شهر غزه و شمال آن هستند.

مدیر دفتر اطلاع رسانی فلسطین در غزه با تاکید بر اینکه ما با یک فاجعه واقعی توسط اشغالگران در نوار غزه به ویژه در شمال آن روبرو هستیم تصریح کرد: از ۵۰ روز گذشته حتی یک قطره سوخت وارد شهر غزه و شمال آن نشده است.

وی با اعلام اینکه  مجتمع پزشکی الشفا روزانه ۱۲ هزار لیتر سوخت نیاز دارد افزود: ما به صد‌ها کامیون سوخت طی چند هفته نیازمندیم.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: خسارات وارده به بخش بهداشت در حملات اشغالگران به مناطق مختلف غزه به میلیون‌ها دلار رسید.

وی افزود: کمک‌های پزشکی که در چند روز گذشته وارد غزه شده بسیار محدود است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با اعلام اینکه این وزارتخانه به دارو‌های ویژه تنفسی برای کودکان نارس نیازمند است، گفت: تنها سه بیمارستان در شمال نوار غزه فعالند.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های شمال نوار غزه قادر به رفع نیاز‌های فوری نیستند تصریح کرد: ما با ظرفیت بسیار محدود کار می‌کنیم و به بیمارستان‌های صحرایی بزرگ نیاز داریم.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین خواستار اعزام مجروحان به خارج از نوار غزه برای درمان و دریافت مراقبت‌های پزشکی لازم شد و گفت: ما خواهان فشار بر اشغالگران برای ارسال کمک‌های پزشکی به شمال نوار غزه هستیم.

وی همچنین از همه نهاد‌های بین‌المللی خواست که اقدامات فعال و موثری برای حفاظت از نظام سلامت و بهداشتی اتخاذ کنند.

برچسب ها: فلسطین ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
اسرائیل به همراه آمریکا و اروپا بیش از 80 درصد فلسطینیان را در غزه آواره کرده است.
آخرین اخبار