فناوری اطلاعات و ارتباطات زیربنای توسعه فعالیت‌ها در اقتصاد دریا محور است

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی در جریان بازدید خود از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بر لزوم تداوم کسب و کار در بنادر علیرغم تهدیدات سایبری، توسعه بستر‌های پشتیبان برای ارتقاء امنیت اطلاعات و ادامه خدمت‌رسانی به مشتریان تأکید کرد.

سعید خورسندی در جریان سفر خود به بنادر خوزستان از فعالیت‌های مختلف حوزه فاوا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بازدید کرد.

او در دیدار با کارشناسان اداره فاوا اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ارتقاء امنیت اطلاعات و پیشگیری از آسیب‌های محتمل را از اهم مواردی برشمرد که همواره باید در دستورکار فاوا قرار بگیرد.

 مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی  افزود: سازمان بنادر و دریانوردی همواره از همکاری با شرکت‌های دانش بنیان بومی در حوزه فاوا استقبال می‌کند و این تعامل می‌باید با ترسیم چشم انداز و تعیین نقش و جایگاه آن‌ها در طرح کلی حاکمیتی حوزه فاوا ادامه پیدا کند.

آقای خورسندی با  اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری گفت: بهره‌گیری از فناوری در توسعه اقتصاد دریامحور از اهم محور‌های مفاد این سیاست ابلاغی است و در این بین فاوا نقش به سزایی در ایجاد زیربنای لازم برای توسعه فعالیت‌ها ایفا می‌کند.

او در جمع کارشناسان حوزه فاوای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به گزارش اقدامات این اداره که مشتمل بر بخش‌های عملکردی، ممیزی، سرویس و نگهداری، توسعه و بهبود نرم افزار‌ها بود، اشاره کرده و افزود: انجام تعمیرات پیشگیرانه به منظور کاهش خرابی‌ها حرکتی ستودنی است و می‌تواند به عنوان الگویی مفید در دیگر بنادر بهره برداری شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی می‌گوید: شاخص‌ها و معیار‌های ارزیابی کیفیت خدمات می‌باید در قالبی یکپارچه تعیین شود تا بتوان به سنجه‌ای با مفهوم واحد برای تعیین کیفیت رضایت مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.

آقای خورسندی از پیشرفت مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری خبر داد و گفت: به زودی شاهد عملیاتی شدن این سامانه و بهره برداری از آنان به منظور خدمات‌رسانی به مشتریان در بنادر خواهیم بود.

او  جایگاه این حوزه را در ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به مشتریان، پیشبرد اهداف و فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی و زنجیره تدام کسب و کار را حیاتی عنوان کرد و ادامه داد: می‌باید با احصاء و رصد تمامی فعالیت‌های روزانه و رفع اشکالات و ایرادات بر کیفیت خدمات‌رسانی افزود و با تعامل با تأمین‌کنندگان متعدد زمینه را برای ارائه خدمات مفید و مطلوب به مشتریان و بهره برداران فراهم کرد.

در جریان سفر دو روزه سعید خورسندی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتبازات (فاوا) به بنادر خوزستان ضمن دیدار با ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، از سایت‌ها و زیرساخت‌های ارتباطاتی حوزه فاوا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) دیدن کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.