ابو عبیده: دشمن امروز آتش‌بس را نقض کرد/ با آن برخورد کردیم

سخنگوی القسام شاخه نظامی جنبش حماس با ارائه توضیحاتی درباره درگیری‌های صبح امروز در شمال نوار غزه، این اقدام رژیم صهیونیستی را نقض توافق آتش‌بس ارزیابی کرد.

به گزارش شبکه الجزیره، ابو عبیده اظهار داشت: صبح امروز (سه‌شنبه) درگیری میدانی در شمال نوار غزه در نتیجه نقض آشکار توافق آتش بس توسط دشمن رخ داد و مجاهدان ما با این نقض برخورد کردند.

سخنگوی نظامی گردان‌های شهید عزالدین القسام گفت: تا زمانی که دشمن به توافق آتش‌بس پایبند باشد ما نیز به آن پایبند هستیم و از میانجی‌ها می‌خواهیم که اشغالگران را تحت فشار قرار دهند تا به تمام مفاد آتش‌بس پایبند باشند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منابع خبری صبح امروز اعلام کردند که تعدادی از نظامیان صهیونیست که قصد پیشروی در یکی از محور‌های غزه را داشتند، با مقابله نیرو‌های مقاومت رو به رو و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

نیرو‌ها و خودرو‌های نظامی صهیونیستی صبح امروز تلاش کردند که از نقاط استقرار خود خارج شده و در محور شمال غربی نوار غزه پیشروی کنند.

نیرو‌های مقاومت به سمت آن‌ها تیراندازی کرده و صهیونیست‌ها بار دیگر به اماکن استقرار خود بازگشتند.

جنگ ترکیبی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی با نام عملیات طوفان الاقصی از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) آغاز و جمعه گذشته (سوم آذر) با توافق آتش بس موقت، متوقف شد.

روز دوشنبه به دنبال پایان آتش بس موقت چهار روزه میان رژیم صهیونیستی و حماس، قطر به عنوان یکی از کشور‌های میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است.

جنبش حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
حماس باید شجاع تر عمل کنه و با نفوذ به شهرک ها و شهرهای اسرائیلی جنگ رو بکشه وسط اسرائیل تا غزه کامل محاصره و نابود نشه
آخرین اخبار