در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پارک های فناوری و مراکز رشد دانشگاهی ردیف بودجه خاصی ندارند

مدیرکل دفتر سیاستگذاری فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: وزارت علوم سعی کرده تا مجموعه های فناور مستقر در پارک ها را به سمت دانش بنیان‌شدن هدایت کند.

امید رضایی فر، مدیرکل دفتر سیاستگذاری فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: وزارت علوم حمایت ویژه از فناوران و هسته های فناوری مستقر در پارک های علم و فناوری خواهد داشت. با توجه به خلاهای قانونی که در حوزه فناوری داریم ، برای عبور از این مسائل توجه به موضوع تبدیل ایده به ثروت و تجاری سازی محصولات مهم  است.

او گفت: فناوران در مضیقه هستند و علی رغم چهارچوب های حمایتی و گرنت ها توسط صندوق نوآوری و شکوفایی باید حمایت بیشتری از فناوران بشود. 

مدیرکل دفتر سیاستگذاری فناوری و نوآوری وزارت علوم بیان کرد: در پارک های علم و فناوری مجموعه های شرکت های دانش بنیان حضور دارند و از این شرکت ها حمایت کامل انجام می شود اما به طور کلی حمایت از شرکت های دانش بنیان بر عهده معاونت علمی است.

رضایی فر ادامه داد: مجموعه های فناور مستقر در پارک ها با توجه به بازاری که برای محصولاتشان پیدا کرده اند، نیازی به دانش بنیان شدن ندیده اند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری فناوری و نوآوری وزارت علوم  تاکید کرد: وزارت علوم سعی کرده تا مجموعه های فناور مستقر در پارک ها را به سمت دانش بنیانی شدن هدایت کند.

وی اضافه کرد: استارت آپ های دانشگاهی توانسته اند با شتاب دهنده ها، هسته های فناور و پارک علم و فناوری  به خوبی هماهنگ شوند.

رضایی فر گفت: برنامه های حمایتی با محوریت پارک ها و مراکز رشد دانشگاهی داریم اما ردیف بودجه خاصی ندارد اما حمایت های لازم را از مراکز رشد خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار